آموزش طراحی و دوخت نیم تنه مجلسی

در این مقاله طراحی و دوخت نیم تنه مجلسی را یاد می‌گیرید و با حرکت طبق نقشه راه می‌توانید نیم تنه های زیبایی بدوزید.

نیم تنه مجلسی ۱ _ هنردوز

ابتدا، الگو بالاتنه جلو و پشت را رسم کنید. بلندی قد نیم تنه را روی قد کمر یا دامن اندازه بگیرید. از نقطه A به سمت بغل 1 الی 1/5 سانتی‌متر علامت بزنید(نقطه B) و خط سینه را به این نقطه منتقل کنید و تا بالا و پایین الگو امتداد دهید. تمام پنس ها و لقی‌ها به این خط منتقل می‌شود. از گوشه گردن 3 سانتی‌متر و در عمق یقه 1 سانتی‌متر یقه را گشاد کنید و لقی 0/5 سانتی‌متر از وسط یقه ببندید.

 

نیم تنه مجلسی۲ _ هنردوز

پنس سرشانه را ببندید و به خط کنفورماسیون انتقال دهید. از انتهای خط سرشانه 1 سانتی‌متر علامت بزنید و نقاط C ، B ، D ، F را مشخص کنید و اندازه بگیرید. سپس نقاط مشخص شده را از روی الگو جدا کنید. در قسمت پشت الگو نیز یقه را گشاد کنید و نقاط مشخص شده را علامت بگذارید.

نیم تنه مجلسی۳ _ هنردوز

از یقه پشت 3 لقی 0/5 سانتی‌متر در نقاط مختلف یقه ببندید به دلیل اینکه از لقی یقه جلوگیری کند.

نیم تنه مجلسی _ هنردوز

فاصله بین نقاط df ، cd ، gh ، he را یادداشت کنید. و طبق شکل الگو را برش بزنید. برای چین داخل بالاتنه نواری به عرض 4 سانتی‌متر و طول دو برابر جلو و پشت بالاتنه رسم کنید.

آستین نیم تنه مجلسی

از نقطه شروع، زاویه قائمه ای رسم کنید و طبق توضیحات شکل الگوی آستین را طراحی کنید. مقدار مورد نیاز پارچه برای دوخت این مدل 2 متر است. برای الگوسازی و کسب مهارت های تکنیکال الگوسازی می‌توانید در دوره آنلاین خیاطی از ابتدا شرکت کنید و با استفاده از تکنیک‌های منحصر بفرد استاد فاطمه الهام‌نیا لباس‌های زیبایی بدوزید و با پشتیبانی این مجموعه به سرعت وارد بازار کسب و کار شوید.