معرفی ژتون چرخ خیاطی | ژتون خیاطی چیست؟

در این مقاله با ژتون چرخ خیاطی آشنا می‌شوید و به راحتی می‌توانید با استفاده از این ژتون‌ها لباس های زیبا بدوزید و به درآمد برسید.

ژتون چیست؟ 

ژتون؛ صفحه‌ دایره‌ای شکل از جنس پلاستیک خشک است که قطر تقریبی آن 4 سانتی‌متر با ضخامت 5 میلیمتر که در وسط آن استوانه‌ای از همین جنس به طول 1/5 سانتی‌متر و شعاع 5 میلی‌متر قرار دارد. این دیسک‌ها با به حرکت درآوردن چرخ دنده‌های متصل به پایه سوزن باعث ایجاد دوخت‌های متفاوتی بر روی پارچه می‌شوند.

کاربرد ژتون در خیاطی

ژتون مخصوص دوخت لباس زیر _ هنردوز ژتون مخصوص دوخت لباس زیر

در صنعت دوخت ژتون‌ها برای سردوزی، پاکدوزی، دوخت لباس‌های کشی، انواع لباس خواب، لباس زیر، گلدوزی، جادکمه و تقویت دوخت در برخی از پارچه‌ها کاربرد فراوانی دارد. برای طراحی و دوخت انواع لباس زیر می‌توانید به دوره آنلاین دوخت لباس زیر پیشرفته مراجعه کنید و با یادگیری تکنیک‌های فوق‌العاده و منحصر به بفرد از این آموزش‌ها به درآمد برسید. 

انواع ژتون خیاطی 

همانطور که قبلا گفته شد ژتون با به حرکت درآوردن چرخ دنده‌های متصل به‌ پایه سوزن باعث ایجاد دوخت خواهد شد که در واقع یکی از قطعات اصلی برای کار کردن چرخ می‌باشد. ژتون‌های چرخ خیاطی به صورت فابریک روی چرخ خیاطی وجود دارند. این ژتون‌ها به رنگ آبی هستند و به تعداد ۲۴ عدد در جعبه مخصوص قرار دارند. ژتون‌های جداگانه‌ای در جعبه‌های چهارتایی نیز به فروش می‌رسد که به رنگ قرمز و زرد هستند. رنگ متفاوت ژتون‌هایی که در بازار مشاهده می‌کنید فرقی در کیفیت دوخت آنها ندارد. فقط، نشانگر کشور سازنده آنها می‌باشد. بعضی از چرخ ها مانند: چرخ خیاطی ژانومه ۶۷۰ ،۶۷۲ ، ۶۸۰ ، ۸۰۲ و ۸۰۸ دارای ژتون فابریک هستند.

آموزش نصب ژتون بر روی چرخ خیاطی 

چرخ ژانومه ۸۰۲ _ هنردوز

ابتدا گردونه راهنمای دوخت را تا حرف L بچرخانید و گردونه داخلی را روی گزینه off قرار دهید. در این صورت درب محفظه ژتون باز می‌شود. سپس،  ژتون را در محفظه مورد نظر قرار دهید و از تنظیم بودن آن در محفظه مطمئن شوید. گردونه راهنمای دوخت را بسته به نوع مدل انتخابی تنظیم کنید. سپس،  پدال را فشار دهید و دوخت را شروع کنید. 

چند نمونه ژتون دوزی روی لباس 

ژتون دوزی۱ _ هنردوز

ژتون دوزی۲ _ هنردوز

ژتون دوزی۴

ژتون دوزی ۴ _ هنردوز

لبه دوزی با کمک ژتون 

لبه دوزی _ هنردوز