آموزش الگو و دوخت آستین چین دار

در این مقاله الگو و دوخت آستین چین دار را یاد می‌گیرید و با حرکت طبق نقشه راه می توانید برای لباس‌های ویژه خود آستین‌های جذابی بدوزید.

 

آستین: بخشی از یک لباس است که دست را در برابر سرما و عوامل محیطی محافظت می‌کند. آستین می‌تواند تاثیر زیادی بر ظاهر کلی لباس و استایل مصرف کننده داشته باشد همچنین، مدل آستین متناسب با لباس می‌تواند به انعطاف پذیری و راحتی لباس کمک کند که در این مطلب به آموزش یک مدل آستین مجلسی همراه با الگو می‌پردازیم. با آموزشکده هنروز همراه باشید.

مراحل رسم الگوی آستین چین دار

الگوی آستین  _ هنردوز

درآموزش خیاطی از ابتدا الگوی پایه را رسم کنید. یک دوم مچ دست(به‌صورت جذب) را از طرفین خط راستای الگو علامت بزنید و قسمت هاشور زده را طبق شکل جدا کنید. از قسمت پایین آستین ۷ سانتی‌متر علامت بزنید و از کادر اصلی الگو جدا کنید(برای دوخت مچی.)

 

الگوی آستین ۱ _ هنردوز

از نقطه(A) ۶ سانتی‌متر به طرف تاج آستین حرکت کنید و نقطه موازنه جلو را در الگو مشخص کنید. از نقطه(B) ۷ سانتی‌متر به طرف تاج آستین حرکت کنیم و نقطه موازنه الگو را در قسمت پشت مشخص کنید سپس نقاط موازنه را طبق شکل تا پایین آستین امتداد دهید و قسمت هاشور زده را از روی الگو جدا کنید. از قسمت تاج آستین ۸ سانتی‌متر پایین بیایید و خطی در عرض کادر الگو رسم کنید. خط آرنج را در الگو مشخص کنید. فاصله نقطه A تا C را به اندازه‌های یک سانتی‌متری تقسیم کنید.

 

الگوی آستین ۲ _ هنردوز

خطوط مشخص شده را قیچی کنید و بین این خطوط به اندازه ۵ _ ۳ سانتی‌متر اوازمان دهید سپس خط آستین را مجدداً طراحی کنید. توجه: وسط خط الگو در قسمت اوازمان‌ها را پیدا کنید و به میزان ۲ سانتی‌متر خارج شوید و مجدد خط الگو را طراحی کنید.

مراحل دوخت آستین چین دار

۱) ابتدا مچی را دو لایه برش بزنید سپس به آستین وصل کنید.

۲) چین‌ها را به صورت پیلی به سمت تاج آستین نگه دارید و سپس بدوزید.

سخن پایانی 

در این آموزش سعی کردیم تمام نکات مربوط به اموزش ا آستین چین دار را برای هنرجویان عزیز ارائه دهیم؛ امیدوارم این آموزش مورد استفاده شما قرار بگیرد.