آموزش الگو و فراگیری 5 مزیت پیش بند آشپزخانه

در این مقاله آموزش الگو، نحوی دوخت و چگونگی مزایای استفاده از پیش بند آشپزخانه را یاد میگیرید و به راحتی با کمی تغییر و خلاقیت می‌توانید پيش بندهای زیبایی طراحی کنید و تجربه آشپزی را بهبود ببخشید.

پیش بند یکی از ابزارهای مهم برای آشپزخانه است. این وسیله با اشکال هندسی مربع و مستطیل و چهار بندینک مهار کننده قابل تنظیم است. پیش بند معمولاً از جنس‌های مقاوم در برابر رطوبت طراحی می‌شود و روی سینه و شکم را پوشش می‌دهد.  

فواید استفاده از پیش بند آشپزخانه  

محافظت از لباس

یکی از فواید اصلی استفاده از پیش بند آشپزخانه محافظت از لباس در برابر انتقال رطوبت ناشی از شستن ظروف و مواد خوراکی است.

بهداشت

آشپزی ممکن است فرایندی پیچیده ای باشد و در نتیجه آشپزخانه کثیف و شلوغ شود با استفاده از پیش بند، می‌توانید بدون صدمه رسیدن به لباس های خود محیط آشپزخانه را تمیز کنید.

سرعت بخشیدن

پیش بند آشپزخانه می‌تواند تجربه آشپزی را ترقی بخشد و از ریختن روغن و لکه‌های احتمالی روی لباس جلوگیری کند. بدون نگرانی از ایجاد لکه‌ها و آسیب‌های احتمالی مانند: پارگی و سوختگی به سرعت و آزادی عمل، کمک فراوانی می‌کند.

استایل شیک

پیش بند آشپزخانه با پارچه‌های رنگی مختلف و به صورت مدل‌های گوناگون طراحی می‌شود. این موقعیت به شما این امکان را می‌دهد، سلیقه خود و دکور آشپزخانه را با پیش بند تطبیق دهید و از این فضای دلپذیر لذت ببرید.

مشخصات پیش بند آشپزخانه

پیشبند بدون آستری آماده می‌شود.

 دامن دارای آستری مشمع می‌باشد.

رسم الگوی پیش بند

پیش بند آشپزخانه _ هنردوز

در آموزش خیاطی از ابتدا یک مستطیل به ابعاد ۲۶×۲۵ سانتی‌متر رسم کنید سپس از نقطه A به میزان ۱۳ سانتی‌متر در عرض و ۹ سانتی‌متر در طول علامت بزنید و گودی گردن را رسم کنید. از قسمت سرشانه ۴ سانتی‌متر از دوضلع مستطیل علامت بزنید و مانند تصویر به صورت هلالی طراحی کنید. از نقطه b خطی به عرض ۴۶ و طول ۵۰ سانتی‌متر رسم کنید. از قسمت پایین کادر دامن پیشبند ۷سانتی‌متر در طول و عرض علامت بزنید و طبق شکل به صورت هلالی طراحی کنید.

نکات برش و دوخت

۱) الگو را با اندازه‌های داده شده آماده کنید.

 ۲) پارچه را تا زده روی تای بسته قرار دهید و با یک سانتی‌متر زاپاس برش بزنید.

 ۳) در محل کمر نوار اریب بدوزید به طوری که از دو طرف کمر به اندازه ۴۰ سانتی‌متر نوار اریب اضافه باشد.

 ۵) پارچه دامن در قسمت کمر مشمع دوخته می‌شود.

 ۶) دور محل یقه را نوار اریب بدوزید مقداری نوار اریب اضافه بگذارید که از پشت گردن رد شود.

۷) در تکه‌ی پیش سینه،  می‌توانید تکه دوزی یا گلدوزی انجام دهید.

جمع بندی 

سعی کردیم تمام نکات مربوط به طراحی و دوخت پیش بند آشپزخانه را برای هنرجویان عزیز ارائه دهیم. امیدوارم این آموزش مورد استفاده شما قرار بگیرد.