آموزش دوخت شنل مجلسی همراه با الگو

در این مقاله طراحی و دوخت شنل مجلسی همراه با الگو را یاد می‌گیرید و با کمی تغییر و خلاقیت در اساس الگوسازی، می‌توانید انواع شنل های‌ زیبا طراحی کنید و با ترکیب اکسسوری‌ها، استایل جذابی داشته باشید.

شنل: یکی از اقلام پوشاک است که در فصل پاییز و زمستان کاربرد فراوانی دارد. شنل باعث گرم شدن بدن می‌شود. این لباس معمولاً به صورت دکمه‌دار، زیپ‌دار یا جلو باز قابل‌ استفاده است و از جنس‌ پارچه‌های مختلفی مثل دیور یا کشمیر طراحی می‌شود. شنل در سایزها و طرح‌های متنوعی دوخته می‌شود. این پوشاک علاوه بر گرم بودن بسیار شیک و زیبا است و با دیگر لباس‌ها و اکسسوری‌ها قابل ترکیب است که در مقاله امروز هنردوز به چگونگی طراحی و دوخت آن می‌پردازیم.

طریقه اندازه‌گیری شنل

دوخت شنل مجلسی ۱ _ هنروز

از شخص بخواهید دست خود را به حالت زاویه‌ای که در تصویر مشاهده می‌کنید نگه دارد(کف دست مماس بر روی خط کمر باشد) سپس متر را دور محیط بدست آمده حلقه کنید. اندازه کل فضای بدست آمده را ثبت کنید.

مراحل رسم الگوی شنل مجلسی 

شنل مجلسی ۲ _ هنردوز

در آموزش خیاطی از ابتدا، خطی به طول ۸۰ الی ۹۰ سانتی‌متر رسم کنید. از زاویه ايجاد شده به اندازه ۸ _ ۷ سانتی‌متر در عرض و ۱۰ _ ۹ سانتی‌متر در طول الگو علامت بزنید سپس هلال یقه را رسم کنید. نقطه A را در قسمت سرشانه به صورت نقطه چین به اندازه ۱۵ سانتی‌متر ادامه دهید نقطه(B). از نقطه B به اندازه ۳ سانتی‌متر پایین بیایید و خط شیب سرشانه را به نقطه گوشه گردن وصل کنید نقطه(c).

 

شنل مجلسی ۳ _ هنردوز

از نقطه(c) ۴۰ سانتی‌متر(مناسب افراد با قد کوتاهتر) و ۵۰ سانتی‌متر(مناسب افراد با قد بلندتر) پایین بیایید و خطی در عرض کادر الگو(خط قد بالاتنه) رسم کنید. اندازه یک چهارم دور دست را روی خط علامت بزنید نقطه(D). انتهای خط C را به خط D وصل کنید و امتداد دهید تا به انتهای قد لباس وصل شود.

 

شنل مجلسی ۴ _ هنردوز

در قسمت پایین لباس زاویه قائمه رسم کنید و در ادامه از گوشه لباس در قسمت پهلو ۷ سانتی‌متر بالا بروید و به صورت هلال به سمت خط cf وصل کنید. قسمت هاشور زده بر روی یقه، تکه تزیینی بر روی لباس است. روی خط اصلی سرشانه به اندازه ۲۰ سانتی‌متر پایین بیایید و به خط cf عمود کنید. زاویه سرشانه را طبق شکل به صورت هلالی ترمیم کنید سپس جای دست را طبق شکل بر روی الگو رسم کنید و مانند جیب فیلتاب طبق طراحی تصویر انجام دهید.

مراحل طراحی و دوخت شنل

۱) قسمت خط مرکزی cf را روی دولای باز قرار دهید.

۲) خط مرکزی پشت cb را روی دولای بسته قرار دهید.

۳) قسمت تزیینی را از روی الگو رولت کنید سپس به صورت رو کار روی بدنه لباس بدوزید.

جمع بندی

شنل، یک پوشاک است که برای محافظت در برابر هوای سرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، شنل باعث ظاهر شیک و زیبایی نیز می‌شود. این پوشاک را می‌توان با سایر پوشاک‌ها و اکسسوری‌ها ترکیب کرد. در اینجا، تمام نکات موردنیاز برای طراحی و دوخت شنل را ارائه داده‌ایم و امیدواریم که این آموزش برای شما مفید باشد.