آموزش جامع دوخت لباس بچه به همراه تمامی نکات و ترفندها

یادگیری اصول و ترفندهای کامل دوخت لباس بچه به صورت حرفه‌ای و آسان،یادگیری جزئیات دوخت لباس بچه

در این مقاله به نکات کلیدی دست پیدا می‌کنید که همواره کار را برای انتخاب لباس فرزندتان بسیار آسان و دلپذیر خواهد کرد. بر خلاف تصور بعضی افراد که فکر می‌کنند دوختن لباس کودکان کار ساده‌ای است و نیاز به تخصص و آموزش‌های تخصصی ندارد باید گفت که در این کار از ظرافت و خلاقیت ذهنی زیادی باید استفاده کرد. و به نوعی دارای دسته‌بندی‌های مختلفی می‌باشند که بر اساس نوع لباس، سن و جنسیت کسی که برای او لباس دوخته می‌شود در شاخه‌های متعددی به مسیر خود ادامه می‌دهد.

به طور مثال :

دوره آموزشی لباس شب و عروس (متا مستری)

آموزش دوره لباس زیر (پکیج مادام)

 آموزش دوره خیاط شو (پکیج ۵ ستاره)

 آموزش دوره فشن و اوریگامی

آموزش دوره طراحی و دوخت لباس بچگانه 

هر کدام از این آموزش‌ها دارای زیرمجموعه آموزشی بسیار مفید و پولساز می باشد و همه چیز از ابتدا تا سطح بسیار پیشرفته آموزش بار گزاری شده که برای هنرجویان در سایت هنردوز به راحتی قابل دسترس می‌باشد. 

اهمیت شرکت در دوره‌های آموزشی لباس 

آموزش لباس بچگانه

همه افرادی که علاقمند به دوخت و تولید لباس بچگانه هستند می‌توانند با گذراندن دوره ابتدایی و اولیه خیاطی طراحی و دوخت در این حوزه را شروع کنند. والدین هم می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند زیرا بعضی از والدین ترجیح می‌دهند که خودشان برای فرزندانشان لباس بدوزند چون می‌توان با سلیقه شخصی و رفع اشکالات اندامی کودک خود با بهره بردن از طراحی و خلاقیت مادرانه مدلی بسیار زیبا و جذاب خلق کرده و از نظر اقتصادی تا حدود زیادی به صرفه جویی در هزینه‌های اقتصادی خانواده کمک کرد و به عنوان یک سرگرمی هم می‌تواند محسوب شود.

بعد از گذراندن دوره آموزش دوخت لباس بچه گانه می‌توانید به شروع یک کسب و کار به طور جدی فکر کنید و شانس خود را در شروع یک کسب و کار با درآمد بالا امتحان کنید که خوشبختانه سایت هنردوز به تمام زوایای این کار فکر کرده است و بعد از گذراندن آموزش صفر تا صد دوخت لباس بچه گانه به همراه تمام نکات، زیر نظر استاد فاطمه الهام نیا، شما دارای پشتیبانی همیشگی خواهید بود و به راحتی با راهنمایی پشتیبان خود در این کار موفق به کسب درآمد بالایی خواهید شد. برای دوخت لباس بچگانه نیاز است که بعضی از فاکتورها را رعایت کنیم.

 

اندازه گیری_هنردوز

 اندازه‌گیری بر اساس استانداردهای اصولی   

با توجه به اینکه بچه‌ها به سرعت رشد می‌کنند نیاز هست که اندازه‌ها کمی بزرگتر گرفته شود. البته ناگفته نماند به شکلی در الگو این اندازه‌ها هضم می‌شوند که زمانیکه کودک لباس را می‌پوشد،  اصلاً مشخص نیست که این اندازه‌ها بزرگتر در نظر گرفته شده است. در نظر داشته باشید که لباس به طوری باید برای کودک راحت باشد که بتواند تا مدت‌ها از این لباس استفاده کند. چگونگی جایگزینی این اندازه‌ها و محو کردن آنها در الگو و زمان دوخت توسط استاد فاطمه الهام‌نیا به صورت حرفه‌ای در دوره آموزش لباس بچه گانه ارائه داده شده است.

 

الگوی بچگانه _هنردوز

 الگوسازی لباس بچگانه 

یکی از نکات بسیار حائز اهمیت در دوخت لباس بچگانه الگوسازی دقیق و اصولی می‌باشد به طور کلی اساس و پایه الگوی بچگانه با الگوی بزرگسال متفاوت بوده و برای طراحی این الگو باید قواعد خاصی رعایت شود که اگر در طی رسم الگو مورد توجه قرار نگیرد. نتیجه کار دلخواه شما نخواهد بود. می‌توان گفت که ۵۰ درصد کار در زمان الگوکشی و رفع اشکال اندامی کودک در الگو لحاظ می‌شود اصولاً بچه‌ها دارای شکم بزرگ هستند و برآمدگی سینه و باسن ندارند.

در اینجا یک سوال در ذهن پررنگ می‌شود!

حالابا توجه به این شرایط، الگو را چگونه باید طراحی کرد؟؟؟

برای جواب این سوال می‌توانید از تجربیات استاد فاطمه الهام‌نیا استفاده کنید.

 

پارچه کودکان _ هنردوز

 برش پارچه مخصوص کودکان 

به علت عدم توانایی کودکان در بیان میزان راحتی به لباسی که پوشیده شده است. یکی از دغدغه‌های والدین است به همین خاطر در زمان برش پارچه باید به نکات کلیدی توجه داشته باشید. به جنس پارچه توجه داشته باشید بهتر است به همین منظور از پارچه‌های لطیف و سبک استفاده کنید سپس پارچه را پهن کنید و ترکی پارچه را روی هم بگذارید. مواظب باشید قسمت پایین پارچه چین نخورده باشد. الگوها را در راستای پارچه قرار دهید.  نکاتی که در اینجا بیان شد بخش کوچکی از نکات کلیدی است که در دوره آموزش لباس کودک به صورت تخصصی تدریس شده است.

 

دوخت لباس کودک _هنر دوز

 دوخت لباس کودکان 

در نظر داشته باشید که دوخت لباس کودکانه‌ به ظرافت و حوصله نیاز دارد و از همه مهمتر به خاطر سایز و اندازه کوچک آن دقت بالایی می‌خواهد. درز دوخت‌ها باید محکم دوخته شود. لایه‌ی متناسب با جنس و سن کودک استفاده کنید. اگر لباس کودک مجلسی باشد باید پشت کار با تکنیک‌های اصولی کاور شود تا ایستایی خود را حفظ کند اگر دوخت لباس از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد ممکن است حین بازی درزها باز شود و نیاز به ترمیم دوباره داشته باشد.  

 

مرغوبیت پارچه _هنردوز

مرغوب بودن پارچه

بهتر است برای خرید پارچه برای بچه‌ها ریسک نکنیم و قبل از خرید درباره جنس پارچه‌ای که می‌تواند به راحتی و آرامش کودک کمک کند تحقیق کنیم در اینجا انواع مختلف پارچه برای دوخت لباس کودک را به شما معرفی خواهیم کرد. پارچه‌های پنبه‌ای انواع بسیار زیادی دارند و ترکیب آنها با الیاف‌های مختلف در کیفیت آنها تاثیرگذار است بهترین نوع آن الیاف طبیعی پنبه است که برای استفاده کودکان بیشترین کاربرد را دارد. این پارچه ضد حساسیت است و قابلیت عبور جریان هوا را دارد. در نظر داشته باشیدکودکان دارای پوست حساس هستند و به مراتب بیشتر از بزرگترها دچار اگزما و بیماری های پوستی می شوند. از سوی دیگرکودکان هر روز نیاز به چند بار تعویض لباس دارند. در این بین پارچه پنبه‌ای گزینه مناسبی می باشد. باهر بار شست و شو سریع خشک می‌شود و نیاز به اتو ندارد این لباس‌ها بهتر است با آب ولرم شسته شوند و به سرعت قابل استفاده می‌باشند. نوعی دیگر از پارچه‌ها که برای طراحی و دوخت لباس کودک ایده آل می‌باشد پارچه۱۰۰ درصدنخی است که از تار و پود زیادی تشکیل شده است از این پارچه برای لباس‌های تابستان کودکان استفاده می‌شود زیرا رطوبت وعرق را از بدن جذب می‌کند. مشکلی که این پارچه‌ها دارند آب رفت زیاد است، که معمولاً قبل از برش زدن توصیه می‌شود پارچه شسته شود.

چیت یکی دیگر از پارچه‌های نخی است که کاربرد زیادی در تولید لباس کودکان دارد از این جنس برای آستر لباس کودکان و نیز دوخت پتوهای مخصوص آنها می‌توان استفاده کرد.

 

رنگ لباس کودکان _ هنردوز

رنگ پارچه

انتخاب رنگ برای لباس کودکان احتیاج به روانشناسی رنگ‌ها دارد.

 کدام رنگ برای روحیه کودکان مناسب‌تر است؟

 تا چه حد به آرامش کودک کمک می‌کند؟

 به چه میزان در شادی او سهیم است؟

در این مطلب به بررسی بعضی رنگ‌ها می‌پردازیم و یاد می‌گیرید هر رنگ چه تاثیری در روحیه فرزندتان خواهد گذاشت

رنگ آبی:

حس آرامش و امنیت را به او القا می‌کند. بعضی از تحقیقات نشان داده است که آبی در باز شدن اشتهای کودکان می‌تواند تاثیر خفیفی داشته باشد

رنگ قرمز:

جز رنگ‌های گرم محسوب می‌شود رنگ قرمز از ترکیب رنگ ارغوانی با زرد بدست می‌آید، رنگ قرمز حس شورو هیجان است اگر کودک پر جنب و جوشی دارید از ترکیب سفید و سیاه در استایل کودکتان استفاده کنید.

رنگ زرد:

جز سه رنگ اصلی می باشد و باعث تقویت حس شادی و اعتماد به نفس می‌شود، این رنگ برای اوقاتی که کودکتان در حال بازی کردن است رنگ مناسبی می‌باشد.

رنگ سبز:

رنگ سبز از ترکیب رنگ‌های زرد و آبی به دست می‌آید. سبز رنگ سلامتی و آرامش روح است و بهترین استایل برای کودکان است به خصوص اگر در حال گذراندن دوره بیماری می‌باشند.

رنگ صورتی:

رنگ صورتی رنگ مورد علاقه دختران است. صورتی از ترکیب رنگ سفید و قرمز به دست می‌آید که باعث کاهش ضربان قلب می‌شود و همین باعث آرامش بیشتر فرزندانتان است اگر در بازی‌های رقابتی شرکت دارند در استایل او از رنگ صورتی استفاده کنید.

ممنون از اینکه تا انتهای مقاله همراه آموزشکده‌ هنردوز بودید امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و در دریافت اطلاعات جدید و انتخابی مناسب تر برای لباس فرزندتان کمکی کرده باشد.