آموزش دوخت هدشال با طرحی جدید و شیک

در این آموزش، با طرح‌های جدید و شیک، یاد خواهید گرفت که چگونه هدشال زیبا و جذابی بسازید و از آن استفاده کنید

هدشال: ترکیبی از دو محصول هد حجاب و شال حریر است که دارای انواع مختلفی از نظر مدل می‌باشند. که ما در اینجا آموزش هدشال پیله دار، را شروع می‌کنیم. 

 

دوخت هدشال ۱ _ هنردوز

ابتدا یک مستطیل به ابعاد ۸ سانتیمتر در عرض و ۳۷ سانتیمتر در طول رسم می کنیم و این نقاط را به ترتیب A ، B ، C و D می‌نامیم.

 

دوخت هدشال۲ _ هنردوز

از نقطه C به اندازه ۸ سانتی‌متر وارد کارد الگو شده و نقطه E را به نقطه A وصل می‌شود. اضافه الگو که به صورت هاشور مشخص شده، دور ریز خواهد شد.

 

دوخت هدشال ۳ _ هنردوز

از نقطه B به اندازه ۴ سانتیمتر به صورت افقی و عمودی از کادر الگو پایین آمده و نقطه F به E وصل می‌شود. قسمتی که با هاشور مشخص شده از الگو جدا خواهد شد.

 

دوخت هدشال ۵ _ هنردوز

در این مرحله الگو را جدا کرده و روی پارچه قرار می‌دهیم و به صورت چهار لای بسته برش میزنیم.

 

دوخت هدشال ۶ _ هنردوز

شما می توانید از انواع مختلف پارچه به طور مثال، گیپور و یا پارچه لمه (برای انعطاف بیشتر که روی سر بخوابد) برای پیلی هد استفاده نمایید یا اینکه اگر تمایل داشته باشید به‌ صورت آهار دار باشد با ایستایی بالاتر از لایه چسب استفاده کنید برای داخل پیلی ها.

در این مرحله زاویه پیلی ها را روی هم قفل می‌کنیم و سپس به میزان ۲ سانتی‌متر وارد کادر شده بعد زاویه پیلی هد را طبق تصویر قیچی می‌کنیم.

 

دوخت هدشال ۷ _ هنردوز

از قسمت دستک کار به میزان ۴ سانتی‌متر داخل می‌شویم و این نقطه را با علامت چرت مشخص می‌کنیم.

 

دوخت هدشال ۸ _ هنردوز

در مرحله بعدی، یک مستطیل به ابعاد عرض ۴ سانتی‌متر و طول ۳۰ سانتی‌متر رسم می‌کنیم و از یک طرف روی چهارلای بسته برش می‌زنیم و سپس مطابق تصویر به دستک وصل می‌کنیم.

 

دوخت هدشال ۱۲ _ هنردوز

در این قسمت، کار را مطابق شکل بر می‌گردانم و از قسمت ابتدای چرت به سمت دستک شروع به کار می نماییم. به جهت فلش توجه داشته باشید.

 

هدشال ۹ _ هنردوز

کار را بر می گردانیم و اتو می‌زنیم. درنهایت خروجی کار به این شکل تمام می‌شود.

 

دوخت هدشال ۱۰ _ هنردوز

حالا کل کار را تا می‌زنیم، وسط آن را با سوزن ته گرد مشخص می کنیم.

 

دوخت هدشال ۱۱ _ هنردوز

برای انتخاب پارچه برای دوخت هدشال بهتر است ما از پارچه هایی که ریزش دارند استفاده کنیم مانند، کرپ حریر، انواع ریون، گیپور، و...

پارچه مورد نیاز برای استفاده شال به مقدار دو متر در ۷۵ سانتی‌متر می‌باشد. ابتدا وسط هد را به وسط پارچه علامت گذاشته شده را روی هم می‌گذاریم و تا سر چرت چرخکاری می‌کنیم. برای این کار می‌توان از شالهای آماده هم استفاده کنیم.

ما برای اینکه بتوانیم در تصویر دوختها و مسیرهای برش را به طور واضح نشان دهیم، از چند رنگ پارچه ی متفاوت و روشن استفاده کردیم. شما می‌توانید با ترکیب رنگ‌های زيبا از دوختن هدشالهای خوشرنگ و ست با لباس خود لذت ببرید.

از شما ممنون هستیم که تا پایان این آموزش همراه آموزشکده هنردوز بودید. امیدوارم این آموزش مورد پسند شما قرار گرفته باشد.