آموزش تبديل چادر ساده به چادر دانشجویی و دوخت چادر نماز به روش آسان

در این آموزش، با راهنمایی مرحله به مرحله، یاد میگیرید چگونه چادر ساده را به چادر دانشجویی تبدیل کنید و از دوختن آن لذت ببرید

چادر، یکی از پوشش زنان است که قدمت زیادی دارد از زمان قاجار چادر به صورت کاملاً همگانی استفاده می‌شد و تا اکنون با وجود تغییر مدل در طراحی آن همچنان مورد استفاده طیف گسترده‌ای از مردم این سرزمین می‌باشد. اگر به دنبال تغییر در مدل چادر خود هستید که بتوانید سال‌های بیشتری از چادر خود استفاده کنید، من اینجا به شما کمک می‌کنم تا از چادر معمولی خود یک چادر دانشجویی برش بزنید و بتوانید زمان بیشتری از آن استفاده کنید و همچنین یک مدل آموزش چادر نماز در این دوره به شما آموزش می‌دهم.

 

آموزش چادر۱ _ هنردوز

 

 مرحله اول، ابتدا ترکی‌های پارچه (چادر) خود را روی هم بگذارید و مثل یک دامن کلوش روی زمین پهن کنید به شکل بالا توجه کنید

 

آموزش چادر۲ _ هنردوز

 

 مرحله دوم، قسمت ترکی چادر را از بالا ۱۰ سانتی‌متر و از قسمت پایین ۶ سانتی‌متر تا می‌زنیم نقطه پایین چادر در قسمت جلو را G می‌نامیم و نقطه پایین چادر در قسمت کمر را P می‌نامیم. 

 

 مرحله سوم، نقطه G را روی نقطه P می‌گذاریم به شکلی که چادر به صورت یک دامن کلوش باشد. (به این نکته خیلی مهم توجه کنید)

 

آموزش چادر۳ _ هنردوز

 

 مرحله چهارم،  از نقطه A به میزان ۹۰ الی ۱۰۰ سانتی‌متر پایین آمده ( برای افراد چاق ۱۰۰ سانتی‌متر و برای افراد لاغر ۹۰ سانتی‌متر) و همین اندازه را از زاویه مقابل پایین آمده و A' می نماییم. سپس نقطه A به A' وصل می شود.

 

آموزش چادر۴ _ هنردوز

 

 مرحله پنجم، نقطه بین A و A' را با متر ایستاده اندازه می‌گیریم به طور مثال عدد به دست آمده ۶۰ سانتی‌متر می‌باشد.

 

آموزش چادر۵ _ هنردوز

 

 مرحله ششم، عدد بدست آمده همان عدد ۶۰ را بعلاوه ۶ سانت می‌کنیم (۶ عدد ثابت می‌باشد) حالا این اندازه را از نقطه B به سمت نقطه C علامت می‌زنیم.

 

آموزش چادر۶ _ هنردوز

 

 مرحله هفتم، نقطه C را به A وصل می‌کنیم و قسمت هاشور زده را از الگو جدا می‌کنیم.

 مرحله هشتم، از نقطه A به اندازه ۲۵ سانتی‌متر پایین آمده و علامت می‌زنیم این فضا برای خارج شدن دست از زیر چادر باز می‌ماند و ادامه مسیر تا پایین چادر دوخت می‌شود از هر دو طرف الگو، در اینجا کار برش چادر به اتمام می‌رسد.

 

چادر نماز کیسه ای _ هنردوز

  چادر نماز

این چادر برای قدی به بلندای ۶۵ سانتی‌متر که مقدار پارچه مورد نیاز برای آن ۴ متر با عرض ۱۱۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر می‌باشد. معمولا ما قد چادر نماز را بلند می گیرم که موقع موقع نماز پا بیرون نباشد.

چادر کیسه ای ۱ _ هنردوز

 

 مرحله اول،  ابتدا کل پارچه رو از وسط نصف می‌کنیم و دو تا دو متر تبدیل می‌شود.سپس این دو تا مستطیل دو متری را روی هم گذاشته و از وسط تا می‌زنیم به شکلی که ما چهار لایه پارچه داریم در حال حاضر. حالا از نقطه A به میزان ۱۵ سانتی‌متر وارد الگو می‌شویم این قسمت برای فضای روی سر می‌باشد. از نقطه B به اندازه ۳۵ تا ۴۰ سانتی‌متر پایین آمده و خط اریب به قسمت سر وصل می‌کنیم. بعد قسمت هاشور زده را از الگو جدا می سازیم

 

چادر کیسه ای۲ _ هنردوز

 

 مرحله دوم، وقتی چادر را باز کردیم به ی همچین شکلی به دست می آید که لایه ها را روی هم گذاشته و نقاط BC و B'C' روی هم دوخته می شوند. سپس برای نقاط EE' فضا نگه میداریم برای بیرون آمدن جای دست. و بقیه مسیر که با خط قرمز مشخص دوخته می شود. و برای طراحی چانه یک به ۲۰ سانتی‌متر در طول و ۷/۵ سانتی‌متر در عرض طراحی کرده و به قسمت چانه میدوزیم. و سپس یک نوار به طول ۱۳۰ سانتی‌متر به عرض ۵ سانتی‌متر درست کرده و به نقطه CC' دوخته و چادر  را دور کمر مهار می‌کنیم. 

امیدوارم از از آموزش لذت برده باشید. شما می‌توانید برای دسترسی به اطلاعات بیشتر آموزشکده هنردوز را در صفحه وب جستجو کنید.