آموزش طراحی و دوخت یقه انگلیسی فانتزی

در این مقاله طراحی و دوخت یقه انگلیسی فانتزی همراه با الگو را یاد می‌گیرید و به راحتی می‌توانید با کمی تغییر و خلاقیت یقه انگلیسی های زیبایی بدوزید.

یقه: یکی از اجزای اصلی لباس است که با پیشرفت هنر خیاطی به شکل‌های گوناگون طراحی می‌شود. یکی از این یقه‌ها، یقه انگلیسی فانتزی می‌باشد که با هنرهای تزیینی مانند: پیچیدن و یا تغییر زاويه به نمایش در می‌آید که در این مقاله به آموزش طراحی و دوخت یقه انگلیسی فانتزی می پردازیم، با آموزشکده هنردوز همراه باشید.

رسم الگوی یقه انگلیسی فانتزی 

آموزش یقه ۱ _ هنردوز

در آموزش خیاطی از ابتدا الگوی پایه بالاتنه پشت و جلو را رسم‌ کنید. خط سرشانه جلو را به قسمت داخل یقه امتداد دهید. الگوی پشت را همانند تصویر روی خط قرار دهید به گونه‌ای که سرشانه پشت مماس بر خط باشد.  اندازه سرشانه پشت را روی خط،  علامت بزنید و در انتهای علامت گذاری سرشانه به اندازه ۳ _ ۲/۵ سانتیمتر پایین بیایید و سرشانه الگوی پشت را روی نقطه علامت گذاری شده بگذارید(شکل۴).

آموزش یقه۲ _ هنردوز

قسمت پشت گردن و خط مرکزی پشت را طبق شکل شماره (۱) طراحی کنید؛ نتیجه کار الگوی شماره(۲) خواهد شد. میزان دکمه خور را به الگو اضافه کنید سپس گشادی یقه را روی خط سینه یا بالای خط سینه مشخص کنید(شکل۳). از گودی گردن به میزان یک الی یک و نیم سانتی متر پایین بیایید سپس هلال گودی یقه را مجدد طراحی کنید. به قسمت دکمه خور(۴) سانتی‌متر اضافه کنید و طبق شکل(۴) خطوط را رسم کنید.

طراحی دال یقه انگلیسی فانتزی 

آموزش یقه ۳ _ هنردوز

میزان پهنای دال یقه را مشخص کنید و خطی زاویه دار به سمت کادر یقه رسم کنید(شکل۱)، خط زاویه دار را طبق شکل(۲) ادامه دهید تا از کادر الگو خارج شود. خط مرکزی(cb) را به صورت زاویه ۹۰ درجه رسم کنید سپس با توجه به اندازه خط AB خط BC را رسم کنید و به صورت شالی و طبق شکل(۴) خطوط را به هم وصل کنید.

جمع بندی 

یقه، بخش اصلی لباس محسوب می‌شود که به اشکال گوناگون طراحی و دوخته می‌شود و گاهی با هنر تزیینی مانند: پیچیدن و یا تغییر زاويه به نمایش در می‌آيد که در این مقاله تمام نکات مربوط به طراحی و دوخت یقه انگلیسی فانتزی را ارائه داده‌ایم؛ امیدوارم این آموزش مورد استفاده شما قرار بگیرد.