آموزش مرحله به مرحله دوخت مانتو بارداری، همراه با الگو

در این مقاله آموزش دوخت مانتو بارداری، همرا با الگو را ارائه داده‌ایم؛ با انتخاب بهترین مانتوی بارداری و دوخت آن، راحتی و آرامش را تجربه کنید.

مانتو بارداری: لباسی است که به خانم‌های باردار کمک می‌کند راحتی و آسایش بیشتری در طی دوران بارداری تجربه کنند. این لباس‌ها با مانتوهای معمولی تفاوت چندانی ندارند؛ اما به دلیل تغییرات بدنی که در دوران بارداری رخ می‌دهد، در قسمت دامن دارای طراحی متفاوت‌تری هستند. اگر دوست دارید برای خودتان مانتو بارداری بدوزید، اصلاً نگران نباشید! در اینجا کمکتان خواهیم کرد تا با روش‌ آسان‌، زیبا‌ترین مدل را بدوزید.

نکته: اساس الگوی ما در آموزشکده هنردوز متد مولر است. شما می‌توانید با هر متدی که کار می کنید، این الگوها را بر اساس الگوی پایه طراحی کنید.

آموزش مانتو بارداری (کلوش برش دار)

مانتو کلوش برش دار _ هنردوز

 

مانتو کلوش برش دار _ هنردوز

پس از رسم الگوی اساس مانتو، از وسط سرشانه خطی هلال رسم کنید تا از نقطه نوک سینه بگذرد و به خط مرکزی جلو برسد سپس ساسون‌های کمر را ادامه داده تا خط پایین مانتو را قطع کند. ساسون‌های سرشانه جلو و پشت را بسته و اوازمان طبیعی به قسمت پایین مانتو بدهید و برش هلالی روی سینه را قیچی کنید. اگر در قسمت پشت بخواهید برش هلال داشته باشید، برش هلال را مانند شکل شماره یک رسم کرده سپس قیچی نموده و ساسون سرشانه را از حلقه آستین رد کنید و اوازمان هلالی پشت را به صورت چین بدوزید (شکل۲). گودی پهلو را کم کنید.

مانتو جلو بسته با پیلی و برش یقه گرد

مانتو بارداری پیلی دار ۱ _ هنردوز

 

مانتو بارداری پیلی دار۲ _ هنردوز

پس از رسم الگوی اساس مانتو، ساسون سرشانه را بسته و به وسط سرشانه منتقل کنید. هلال جلوی سینه را از نوک سینه عبور دهید. ساسون‌های کمر را حذف و فرورفتگی پهلو را در خط کمر از بین ببرید. یک دوم فاصله سینه را تقسیم بر سه کرده و برش پیلی را رسم کنید و خطی نیز از خط موازنه حلقه آستین به پایین مانتو رسم کنید. ساسون سرشانه پشت را از حلقه آستین رد کنید و خطی از نقطه موازنه پشت به پایین مانتو رسم کرده و هلال پشت را مانند شکل طراحی کنید. اوزمان‌ها را با اندازه‌های داده شده انجام داده و سجاف دکمه خور و روی همگرد را مانند شکل رسم کنید.

 آموزش مانتو بارداری (کلوش)

مانتو کلوش بارداری  _ هنردوز

پس از رسم الگوی اساس مانتو، وسط ساسون کمر در جلو و پشت را به دست آورید و از آنجا خطی به بالا به ساسون سرشانه و خطی به پایین به لبه مانتو رسم کرده و مانند شکل قیچی کنید سپس ساسون‌های سرشانه جلو و پشت را بسته و به اندازه طبیعی اوازمان دهید. گودی پهلوها را کم کنید یا از خط سینه به نقطه زیر بغل و نقطه باسن خطی رسم‌ کنید.

 مانتو ریون

مانتو ریون بارداری _ هنردوز

۱) الگوی شماره ۱ (پشت) را روی دولای بسته برش بزنید. 

۲) الگوی شماره ۲ (جلو) را روی دولای باز برش بزنید و پهلوها را به یکدیگر وصل کنید و سرشانه‌ها را به یکدیگر بدوزید.

۳) در صورتی که بخواهید پهلوها درز نداشته باشد می‌توانید الگوی شماره ۱ و ۲ را به یکدیگر وصل کرده و فرورفتگی پهلوها را حذف کنید و خط مرکزی پشت را روی دولای بسته برش کنید. توجه داشته باشید که اگر بخواهید ایستایی مانتو زیباتر باشد روی دولای اریب برش بزنید.

۴) الگوی شماره ۳ (آستین) را روی چهار لایه‌ی بسته برش بزنید و به بالاتنه وصل کنید.

۵) از سنجاق سینه جهت باز و بسته کردن جلوی مانتو استفاده کنید.

 توجه: در صورتی که مانتو بلند باشد،  ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر بالا بروید (برای جلوگیری از ریزش جلو). اگر مانتو کوتاه باشد احتیاجی به بالا رفتن ندارد.

متراژ پارچه مورد نیاز:

مانتو بلند: ۲/۵ الی ۳ متر پارچه ریون با عرض ۱۵۰ سانتی‌متر. 

مانتو کوتاه: ۲ متر پارچه ریون با عرض ۱۵۰ سانتی‌متر.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم مدل‌های کاربردی مانتو بارداری را همراه الگو آموزش دهیم‌. امیدوارم با طراحی و دوخت این مدل‌ها به روش آسان، بتوانید این دوران (بارداری) را با راحتی و آرامش سپری کنید.