آموزش گل پارچه‌ای حریر | زیباترین گل پارچه‌ای

در این مقاله با انجام مراحل ذکر شده ، روش دوخت گل‌ پارچه‌ای حریر را یاد میگیرید و با کمی تغییر و خلاقیت می‌توانید، لباس‌های خود را با گل‌های پارچه‌ای زیبا و منحصر بفرد تزیین کنید.

تزیین لباس با گل‌های پارچه‌ای یکی از بخش‌های جذاب در کار خیاطی است. این کار خلاقانه باعث می‌شود طراحی و دوخت شما از سایر لباس‌ها متمایز شود. در مقاله امروز هنردوز قصد داریم یک گل پارچه‌ای بسیار زیبا آموزش دهیم که می‌تواند تحول بزرگی در صنعت دوخت شما به وجود آورد.

وسایل مورد نیاز برای ساخت گل پارچه‌ای چیست؟ 

پارچه: برای ساخت گل‌های پارچه‌ای می‌توانید از انواع پارچه‌های حریر، ساتن و تور استفاده کنید.

نخ و سوزن: برای دوخت گل‌ها و ثابت کردن آنها روی لباس از نخ و سوزن استفاده کنید.

قلاب یا سوزن تنبور: در صورت نیاز به پارچه سازی و دوخت گل بر روی تور اورگانزا قبل از وصل کردن به بدنه اصلی لباس،  از سوزن تنبور یا قلاب استفاده کنید.

متریال تزیینی: بسته به سلیقه، سبک کاری و جنس پارچه، می‌توانید، متریال‌ مختلفی مانند: انواع روبان، نگین‌های کوچک و چسب طلاکوب را به گل‌های پارچه‌ای اضافه کنید تا به آنها جذابیت بدهند.

مراحل دوخت گل پارچه‌ای حریر 

دوخت گل ۱  _ هنردوز

در آموزش خیاطی از ابتدا، تور اورگانزا را روی کارگاه خیاطی ثابت کنید.

دوخت گل۲ _ هنردوز

مربعی به ابعاد ۵۰ سانتی‌متر از پارچه حریر جدا کنید و سپس این مربع را از قطر تا بزنید تا به یک مثلث متساوی الساقین تبدیل شود. در ادامه یک ضلع این مربع را بدوزید. در انتها کار تبدیل به یک قیف می‌شود.

دوخت گل۳ _ هنردوز

 

کانون قیف را در مرکز کارگاه قرار دهید و از پشت کار با بخیه ثابت کنید.

دوخت گل۴ _ هنردوز

طبق تصویر گل را از سمت کانون به بیرون مرتب کنید.

دوخت گل ۵ _ هنردوز

لابه لای خطوط گلبرگ ها را با سوزن ته گرد ثابت کنید. سپس، از پشت کار، گل را به تور اورگانزا بدوزید و اضافه تور را از اطراف گل قیچی کنید. به این ترتیب کار دوخت گل به پایان می رسد.

امیدوارم این آموزش مورد استفاده شما قرار بگیرد. مراحل دوخت این گل پارچه‌ای با تمام نکات به صورت فیلم در دروه آموزش تاپلکس فشن بارگزاری شده است.