راهنمای کامل برای راه‌اندازی آنلاین شاپ خیاطی

آنلاین‌ شاپ خیاطی، یکی از مشاغلی است که امروزه بسیار مورد توجه است. بخصوص برای خانمهای خانه‌دار و افرادی که مغازه یا کسب و کار کوچکی دارند. از طریق تاسیس آنلاین شاپ خیاطی میتوانید درآمد خود را افزایش دهید. برای فعالیت در این حوزه به چند فاکتور باید توجه داشته باشید، که در این مطلب به توضیح و تفسیر آنها می‌پردازیم.

آنلاین‌ شاپ خیاطی، یکی از مشاغلی است که امروزه بسیار مورد توجه است. بخصوص برای خانمهای خانه دار و افرادی که مغازه یا کسب و کار کوچکی دارند از طریق تاسیس آنلاین شاپ خیاطی، میتوانید درآمد خود را بسیار افزایش دهید.  موفقیت در آنلاین شاپ حد و مرزی ندارد. زیرا در جامعه امروزی با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از مشاغل رشد داشته و از این طریق به درآمد بالایی رسیده‌اند.

در اینجا یک سوال در ذهن پررنگ خواهد شد، چگونه می‌توان در رشته خیاطی به صورت مجازی آنلاین شاپ خیاطی و پوشاک بزنید تا موفق شوید؟ برای فعالیت در این حوزه به چند فاکتور باید توجه داشته باشید.

۱- دوره تخصصی خیاطی 

گذراندن دوره‌های تخصصی خیاطی و کسب مهارت‌های لازم در زمینه خیاطی توسط اساتید مجرب خیاطی، استاد فاطمه الهام نیا استاد دانشگاه و مدرس بین المللی خیاطی، زیرا برای  فعالیت به سبک آنلاین در رشته خیاطی باید به قدر کافی مهارت داشته باشید. داشتن تبحر کافی در خياطی به شما کمک می‌کند تا هرچه سریعتر الگوسازی و طراحی را آغاز کنید. در کشیدن الگو برای طراحی مدل با انتقال پنسها مواجه می‌شوید که اگر به صورت اصولی و توسط اساتید دانشگاهی همچون استاد الهام‌نیا آموزش ببینید می‌توانید با خلاقیت، آنها روبه مدلی زیبا تبدیل کنید 

با توجه به آموزش‌های خیاطی بی نظیر بعضی اساتید در زمینه خیاطی همچون استاد الهام نیا که در عرصه خلاقیت و نوآوری متد های جدید پیشگام بوده‌اند. با استفاده از تجربیات این عزیزان می‌توان مدل‌های فشن و پیچیده ای طراحی کرد. امروزه لباس‌هایی طراحی و دوخته می‌شود که زمانیکه لباس رو از تن خارج میکنید، باز همان ایستایی تن را دارد انگار که حس می کنید یک تابلوی سه بعدی از قالب تن شما میباشد.

انواع باکس ها و تابلکس ها، لباس شب و  لباس عروس که دوره آموزش آن در دوره متا مستری به طور مفصل ارائه شده از این دسته می‌باشند، وقتی وارد دنیای باکس ها می‌شوید احساس می‌کنید وارد دنیایی از تکنولوژی پیشرفته شده‌اید.

  در زمان گذشته در کشورهای اروپایی (انگستان) برای پوشش درباری لباسهای بسیار جذابی می‌پوشیدند و زیر دامن  از فنر های خیلی سخت استفاده می شد که باعث سنگینی زیادی به تن میشد. اما امروزه با آموزش و زیر سازی با فنر نرم این مشکل مرتفع شده است. آموزش زیر سازی نرم توسط بانوی کار آفرین صنعت پوشاک، استاد الهام نیا به طور مفصل تدریس و در سایت هنردوز در دسترس هنرآموزان می‌باشد.  

۲- مهارت خیاطی 

در کنار کسب مهارت‌های خیاطی باید توانایی طراحی  جدیدترین متدهای خیاطی را آموزش ببینید  تا بتوان سفارش خیاطی مشتریان را بدون پرو تحویل دهید. در گذشته نه چندان دور شاید وقتی لباسی برای مشتری دوخته میشد، چند بار احتیاج به پرو گیری داشت. چرا؟ چون روش اندازه گیری تا حدودی به طور صحیح انجام نمیشد! یا آستین پیچ زیادی داشت و غیره 

اما امروزه با آموزش ها و الگو کشی بسیار دقیق و  اصولی که توسط استاد الهام نیا ارائه شده است، انجام می شود، که گویی الگوها هم با تکنولوژی همراه شده و به کسانی که قصد کار به صورت آنلاین دارند شتافته اند. این تجربه ی سالها  طراحی و دوخت و کار وتحقیقات مستمر در فضای دانشگاه می باشد. اگر نتوانید لباس بدون عیب و نقصی بدوزید و کار شما دیده نشود ممکن است انگیزه خود را در انجام کار ازدست بدهید و باعث شود مشتری از شما ناراضی باشد و دیگر به شما سفارش ندهد! شاید این فکر به ذهن بعضی از کاربران رسیده باشد که از الگوی آماده ی لابه لای مجلات استفاده کنند یا اینکه از خرازی تهیه کنند اما:

  • آیا سالها تجربه خیاطی در این الگوها لحاظ شده است؟
  • آیا لقی گیری انجام شده است؟
  • آیا شما توسط کادری مجرب و دلسوز پشتیبانی خواهید شد؟

برای دریافت جواب این سوالات به سایت هنردوز مراجعه کنید!

 

۳- آموزش خیاطی 

 در زمان دریافت آموزش خیاطی از ابتدا با انواع پارچه ها و ترکیب رنگها به طور کامل آشنا می‌شوید. این کار جهت رسیدن به خلاقیت و طراحی منحصر به فردی در دنیای خیاطی نقش به سزایی دارد. وقتی وارد دنیای رنگ‌ها می‌شوید، با طیف عظیم و گسترده‌ای از رنگ‌ها که بسیار چشم نواز و منحصر به فرد هستند روبرو می‌شوید.

رنگ‌ها از دنیای خیلی بزرگی تشکیل شده‌اند ابتدا و پایه رنگ‌ها سه رنگ اصلی آبی، سبز و زرد است، که از ترکیب  هر سه رنگ می‌توان رنگ‌های جذاب و فوق‌العاده‌ای ساخت. وقتی برمی‌گردیم به گرایش بشر و تکنولوژی امروزی، باعث می‌شود که طراحان و مخترعان رنگ، بر این انگیزه باشند، رنگ‌های جدید تولید کنند. پس بنابراین رنگ‌هایی که از ترکیب همین سه رنگ به وجود آمده است را با هم ترکیب و با میزان کم و زیاد کردن این رنگ‌ها، رنگ‌های جدید و خلاقانه‌ای به وجود  آورند.

رنگ‌ها عبارتند از : رنگ‌های سرد و گرم که هرکدام از این‌ها در شاخه خود زیر مجموعه‌های زیادی دارد. سلیقه ی انتخاب رنگ‌ها در مشتریان بسیار متفاوت است. بعضی از افراد گرایش و تمایل به رنگ‌های سرد دارند و بعضی دیگر رنگ‌های گرم را دوست دارند.

گاهی تمایل به پوشیدن رنگ‌های سرد و گرم در انسان‌ها با تغییر فصل متغیر است. اگر عمیق به این مسئله نگاه کنید، حتماً لابلای صحبت دوستان یا خانواده شنیده‌اید که قبلاً این رنگ را دوست داشته‌ام، اما اکنون به اين گونه نیست.  شاید هم برای خودمان پیش آمده باشد!

بعضی از افراد هستند که رنگ‌های خنثی را دوست دارند. یکی از رنگ‌های خنثی رنگ طوسی است. رنگ طوسی یک رنگ خنثی است که در کنار خیلی از رنگ‌های گرم و سرد می‌تواند یک طرح خاص و چشم نواز به وجود آورد.

اگر از رنگ‌ها کمی فاصله بگیریم و وارد دنیای پارچه شوید می‌بینید که رنگ‌ها تاثیر زیادی در انتخاب پارچه دارند.  در واقع شالوده انتخاب پارچه همان رنگ می‌ باشد. (گاهی بین مقایسه جنس پارچه و رنگ؛ رنگ پیروز میشود!) گاهی  وارد یک فروشگاه می‌شوید و یک رنگ پارچه توجه شما را جلب می‌کند، بدون اینکه بدانید، جنس پارچه چه چیزی است مستقیم سراغ آن می‌روید و بی توجه به جنس پارچه گاهی آن را خریداری می‌کنید. اگر کمی به گذشته دور خود برگردید. شاید شما هم چنین تجربه‌ای را داشته‌اید. لباسی داشته‌اید که به خاطر رنگ و چشم نواز بودن آن تمایل بیشتری به پوشیدن آن داشته‌اید. نتیجه می‌گیریم از انتخاب نوع رنگ بجا و چشم نواز؛ میتوانید به راحتی مشتری‌های بسیاری را جذب و سفارش کار خود را افزایش دهید.

 

۴- برند سازی خیاطی 

برندسازی در خیاطی به ویژه خیاطی به صورت آنلاین یک موضوع بسیار مهم و تاثیرگذار بر روی فروش و جذب و افزایش تعداد مشتریان است. در برندسازی (برندینگ)  باید سلیقه مشتری‌های خود را بشناسید و با دوختن لباس‌هایی نزدیک به سلیقه آنها و معرفی و دوخت طرح‌ها و مدل‌های جدید به صورت درست و اصولی به برندسازی حرفه خود کمک کنید.

در درجه اول باید به طراحی و مدلی که دوخته شده توسط خودتان اعتماد داشته باشید و قبول کنید که این مدل به مشتری شما کمک می‌کند، تا پوشش زیبا و مناسبی داشته باشد و هم بخشی از نیاز خرید پوشاک او توسط شما تامین شده است. انتخاب جنس پارچه و طراحی و دوخت خلاقانه و زیبا باعث می‌شود کار شما از دیگران متمایز شود.(در آموزش خیاطی در سایت هنر دوز شما یاد می گیرید که چگونه به این خلاقیت دسترسی داشته باشید) این حس اعتماد به طور ناخودآگاه به مشتری القا می‌شود و توضیح مشتری به اطرافیان باعث می‌شود که مشتری‌های جدیدی داشته باشید و این موضوع به شما کمک می‌کند، تا محصول تولیدی شما به یک برند تبدیل شود. 

آیا برندسازی خیاطی شما به زودی و در ابتدای کار امکان‌پذیر است؟

پاسخ این سوال منفی است. برندسازی به مرور و در دراز مدت صورت می‌گیرد و نیاز به معرفی و تولید محتوای فراوانی دارد، اما اگر از تجربیات اساتید دانشگاهی (استاد الهام نیا) استفاده کنید؛ به طور حتم این راه کوتاه تر و زودتر به نتیجه می‌رسد.

 

۵ - تبلیغات و معرفی

 کار تبلیغات برای کسب و کار خیاطی به سبک آنلاین برای افراد باعث درآمدزایی بالایی می‌شود. امروزه فضای اینترنت به معدن طلایی تبدیل شده که شاید در دنیای واقعی چنین استراتژیکی نباشد، و می‌توان خیلی ساده و آسان در این فضا به کسب و کار و معرفی برند خود پرداخت. اکثر مردم هر آنچه که بخواهند را در فضای اینترنت سرچ می‌کنند و تصمیم نهایی را آنجا می‌گیرند. پس بنابراین می‌توان از این فضا استفاده کرد و به سودهی بالایی رسید. زیرا در این فضا حد و مرزی وجود ندارد. کرایه مغازه و نرخ تجاری اشتراکات پرداخت نمی‌شود و از مالیات معاف هستید؛ شما به راحتی می‌توانید از اینستاگرام و اپلیکیشن‌های ایرانی کمک بگیرید و کسب و کار خود را به رونق برسانید.

 

برای شروع کسب و کار آنلاین خیاطی، به چه چیزهایی نیاز داریم؟

  •  یک میکروفون معمولی و ارزان قیمت که کیفیت صدای شما را تقویت کند. 
  • یک عدد رینگ لایت که نور میز کار شما کم نباشد. 
  • یک گوشی برای ضبط فیلم (تولید محتوا) که شاید اصلی‌ترین شالوده کار تولید محتوا باشد که در جذب مشتری و دیده شدن کار شما نقش بسزایی دارد. شما در تولید محتوا باید محصول و فواید آن را واضح و روشن به مخاطب توضیح دهید. از رنگ‌ها و جنس، پارچه‌های خوب استفاده کنید. زیرا جنس پارچه در ایستایی کار و خروجی تمیز نقش بسزایی دارد.

 

عوامل موثر در موفقیت خیاطی در فضای مجازی

  • تولید محتوا 
  • تبلیغات
  • جذب مشتری 
  • اعتبار سازی

شما در این چرخه باید مخاطب هدف خود را پیدا کنید و سعی کنید با او ارتباطی دو طرفه برقرار کنید. با ایجاد ارتباط حس اعتمادسازی به شما و محصول شما باید در مخاطب ایجاد شود که می توان به موفقیت سایت هنروز در این زمینه اشاره داشت.

  • شما باید به سوالات ذهنی مخاطب پاسخ دهید؟
  • چرا باید از شما خرید کند وبه شما سفارش بدهد؟
  • برند شما چه ویژگی متمایزی با بقیه برندها دارد؟
  • برند شما می‌تواند نیاز او را برطرف کند؟

رسیدن به رشد وکسب درآمد بالا نیاز به صبر و شکیبایی دارد که بی شک شما بی نهایت صبور و مهربان هستید، زیرا تجربه بارها به ما ثابت کرده است، کسانی که خیاطی را به عنوان حرفه خود انتخاب کرده‌اند صبور هستند.

 

۶ - خلاقیت در خیاطی 

خلاقیت یکی دیگر از فاکتورهای موفقیت و فروش است، که حد و مرزی ندارد و بستگی به سلیقه و ابتکار صاحب کسب و کار دارد. هر چه در تولید محتوا و دوخت لباس بتوانید خلاقیت به وجود بیاورید موفق تر خواهید بود.  در بازار اجناس شرکتی و برندهای معروفی وجود دارد که بسيار موفق و فراگیر بوده‌اند، اما گاهی شخصی از یک نقطه جهان در فضایی کاملا اختصاصی آن محصول را به شکل ویژه‌ای درست کرده باشد و در جعبه های دست ساز قرار داده که بعضی وقتا ترجیح می‌دهید برند آن شخص رو خریداری کنید. حالا که این مقاله را مینویسم به این فکر میکنم که چگونه تولیدات پوشاک خود را موقع تحویل با دیزاین مفصل و چشمگیری به دست مصرف کننده برسانم!؟

 از کاغذ الگو با یک روبان بنفش استفاده کنم؟ کاغذ الگو دارای رنگ خنثی است و  همه ی رنگهای گرم و سرد را به خود جذب می‌کند. می‌توانم یک جمله انگیزشی زیبا هم به آن اضافه کنم. اینها نمونه‌هایی از کارهای خلاقانه است که برای فروش بیشتر و بهتر دیده شدن می‌شود انجام داد. شما می‌توانيد از خلاقیت‌های دیگری هنگام تولید محتوا، تبلیغات و جذب مشتری استفاده کنید و در این راه از کادر حرفه ای هنر دوز کمک بگیرید و برند خود را با نماد ویژه‌ای ارائه دهید. بدونه شک شما جز خلاقان خاص خواهید بود. 

 

۷ - برگزاری ایونت خیاطی 

 ایونت یکی از بهترین روشهای بازاریابی برای کسب و کار است. با برگزاری ایونت (رویداد تآثیر گذار) می‌توانید برند خود را به مشتریان معرفی کنید و رابطه قوی‌تر و دو طرفه‌ای برقرار کنید. جذب مشتری بیشتر، باعث رونق در کسب و کار است که برند هنر دوز در طول سال ایونت های زیادی برگزار می کند، این  ایونت می‌تواند برای شما اتفاقی بی نظیر باشد. در ایونت بهتر است که اول هدف خود را مشخص کنید. برای مثال، زمانیکه برند خود را به تازگی راه‌اندازی کرده‌اید و قصد آگاهی رسانی دارید، سعی کنید به بهترین نحو و استفاده از جملات اصولی و همچنان مثبت برند خود را به افراد معرفی کرده و آنها را از خواص و مزایای این برند آگاه سازید. در این راه می‌توان از مجریان توانمند و متخصصین خیاطی، استاد الهام‌نیا که صاحب برند هستند دعوت به عمل بیارید و برای کسانی که به صورت مجازی مشتری شما هستند لایو تهیه کنید که بتوانند همزمان در ایونت شما شرکت کنند.

می توانید ایونت رو در محل یا مکان خاصی مثل تالار یا سالن اجتماعات شهر خود یا پایتخت انتخاب کنید (برند هنردوزتا تا اکنون ایونت های متعددی برگزار کرده است) و محدویت زمانی تعیین کنید به طور مثال زمان ۳_۴ ساعت یا چند روز باشد. بهتر هست برای نتیجه دادن بهتر کار از هدیه مناسب کسب و کار خود استفاده کنید. خیلی از کاربران مجازی تا کنون موفق به دریافت هدیه نفیس از طرف سایت هنردوز توسط استاد الهام نیا شده اند..یا اینکه می‌توانید مقدار هدیه ها رو محدود کرده و به صورت قرعه کشی برگزار کنید، که جذابیت بیشتری داشته باشد. بسیاری از کسب و کارها با برگزاری ایونت به برند خاص تبدیل شده اند. از این دسته می‌توان به برند هنر دوز اشاره کرد که سالهاست آوازه شهرت آن در کشور نمایان است و در شرایط فعلی احتیاج آن‌چنانی به تبلغ ندارد. چرا این اتفاق عظیم و مبارک برای شما نباشه؟؟ تمام مردم دنیا در چرخه شب و روز زندگی می‌کنند و همه به طور یکسان ۲۴ ساعت در شبانه‌روز زمان دارند.

شاید دلیل موفقیت این افراد این بوده است که صفر و یک نبوده‌اند.  همیشه عدد یک رو انتخاب کرده‌اند و مشغول فعالیت بودند. از جمله این افراد می‌توان به استاد الهام نیا مدرس بین المللی خیاطی اشاره کرده که همزمان در کنار وظیفه خطیر مادری خود و تربیت فرزندانی شایسته توانستند موفقیت های بیشماری را کسب کنند، و مبدع سبک‌ های جدید کوبیک و پازلینگ باشند ایشان مترجم کتاب پنرن مجیک۱و۲ (حجم های جادویی) که برای دانشجویان و عموم افراد به راحتی قابل دسترس می باشد.

درود و صد درود بر چنین بانوان پر تلاشی..

پس شما هم می‌توانید با معرفی تولیدات پوشاک، برند خود را در ذهن حک کنید و جز بانوان کار آفرین کشور باشید.