آشنایی با انواع لباس زیر و کاربرد صحیح آنها

در این مقاله شما با انواع لباس زیر آشنا خواهید شد و یاد می‌گیرید برای ورزشکاران و کسانی که نیاز به پروتز سینه دارند سوتین متفاوتی باید طراحی کرد

تولید و تکامل لباس زیر به شکل کنونی مبحثی بسیار جذاب و مفصل دارد که در این مقاله به بخشی از آن می پردازیم.انسان‌های اولیه برای پوشش خود از پوست درختان و برگ گیاهان توانستند لباس تهیه کنند. اما چه عاملی باعث شد که اولین ساخت لباس، لباس زیر باشد؟از آن جایی که خداوند فطرت همه انسان‌ها را پاک آفریده بشر را بر آن داشت که بدن خود را بپوشاند و از دید همگان محفوظ بدارد. بر این اساس طی سال‌های متوالی و اختراع پارچه و کسب مهارت‌های خیاطی توسط افراد خلاق، آرام آرام لباس زیر به شکل‌ها و از پارچه‌های مختلفی اختراع شد. که تا زمان کنونی نیاز بشر را برآورده نموده است. امروزه لباس های زیر بر پایه و اساس الگوی اصلی خیاطی طراحی و توسط اساتید خیاطی زبده از جمله استاد الهام نیا تدریس و اطلاعات این آموزش‌ها در سایت هنر دوز بار گزاری شده است و متریال‌های بسیاری در بازار وجود دارد که اگر در کسب مهارت آموزش خیاطی زیر نظر استاد دانشگاه خانم الهام نیا مصمم باشیم می‌توان مدل‌های بسیار جذاب و ایده‌های نوینی طراحی نمود.

چرا خودمان لباس زیر بدوزیم؟

۱. از نظر بهداشتی 

۲. به صرفه بودن (خرده پارچه‌هاتو تبدیل به اسکناس کن)

۳. ایجاد تنوع بالا

۴. نمایش هنر دست

۵. لباس زیر باید مناسب با لباس رو باشد

۶. ست کردن لباس زیر با کت های تور و لباس‌های مجلسی (بخصوص در کارهای مزونی)

۷. با دوخت سوتین های مامو پلاست که مخصوص افراد سرطانی که بسیار گران قیمت و کمیاب هستند، به این عزیزان کمک می کنیم و برای خودمان هم درآمدزایی داشته باشیم.

 

لباس زیر نخی_هنردوز

لباس زیر نخی

جنس لباس زیر نقش بسزایی در برقراری این ارتباط دارد که در انتخاب جنس آن باید دقت زیادی داشت جنس‌هایی مثل : ابريشم، لنین، کتان، گیپور ،پرلون، و پارچه‌هایی که بافت‌های ظریف دارند، شورت ها هم جز لباس زیر محسوب می‌شوند که می‌توانند تنگ، گشاد و یا فیت قالب تن باشند. معمولا شورتها را در ناحیه فاق به صورت دوبل طراحی می‌کنند که در خانم‌ها برای جذب رطوبت مقاومت بیشتر ی داشته باشند. جالب است بدانید که شورتها در دوره رنسانس اختراع شدند و داری ارتفاع بلندی بودند و اول خانم‌ها بودند که شورت می‌پوشیدند! تا اینکه بعد از جنگ جهانی دوم شورتها به حالت کوتاه درآمدند. امروزه شورتها دارای مدل‌های متفاوتی هستند و شکل ظاهری زیبا تری دارندو با سلیقه کنونی هماهنگی بیشتری دارند.

به طورمثال شورتهای لامبادا که عمده پوشش این شورتها در قسمت جلو است و فاق پشت با یک نخ از جنس شورت به کمر وصل می‌شود. نوعی دیگر شورتهای بارداری هستند که این شورتها دارای فاق بلند و در ناحیه شکم فضای کافی برای جایگزینی شکم وجود دارد. شورتهای بیکینی که کلا قسمت فاق را پوشانده و در این ناحیه پوشش دهی کاملی دارند.

سوتین اسفنجی قرمز_هنردوز

رنگ لباس زیر

در نظرسنجی که  از آقایان درباره رنگ لباس زیر به عمل آمده رنگ را به انتخاب خانم ها واگذار کرده اند اما در نهایت اکثرا رنگ‌های مشکی، سفید و قرمز را انتخاب کرده‌اندو رنگ های کرم و انواع رنگ‌های بژ و رنگ‌های دیگر جز آخرین انتخاب ها بوده اند پس نتیجه می‌گیریم رنگ تاثیرگذاری فراوانی در برقراری ارتباط  و پایداری رابطه قوی می توان داشته باشد. شما می توانید با در نظر گرفتن خاصیت رنگهادر روح و روان، تولیدات پوشاک لباس زیر را در این حوزه افزایش دهیدو به درآمد بالایی برسید.

سوتین پوش آپ_هنر دوز

مدل لباس زیر (سوتین)

در انتخاب مدل سوتین، مدل پوش آپ  بیشترین انتخاب را داشته است. پوش آپ سوتینی است که به سینه حجم و فرم می‌دهد و به لیفتینگ سینه کمک می‌کند و در زیر کاپ سینه دارای جک می‌باشد. همیشه طراحان در صحنه مد و لباس سعی داشته‌اند که با توجه به گرایش انسان‌ها به سمت و سوی این علایق حرکت کنند، که باعث می‌شود هم در رونق کسب و کار خود موفق شوند و هم احساس نیاز بشر را تامین کنند. در مجموعه هنردوز هم دقیقاً همین خواسته‌ها و نیازها لحاظ شده و آموزش دوره لباس زیر (پکیج مادام)   توسط استاد الهام نیا به صورت تخصصی و با ریز جزئیات تدریس شده است. امیدوارم که لذت داشتن چنین تجربه‌ی گرانبهایی را داشته باشید‌. 

نیم تنه ورزشی_هنردوز
 

سوتین (نیم تنه) ورزشی

اگر از مبحث رنگ و جنس کمی فاصله بگیریم متوجه این مسئله می‌شویم که بعضی از افراد هم هستند که به شکل دیگری نیاز به سوتین یا لباس زیر دارند.‌.‌‌ به طور مثال ورزشکاران در هنگام ورزش سینه ها به این طرف و آن طرف حرکت‌ می کنند و این امر باعث پایین آمدن کیفیت ورزش خواهد شد. بهتر است از نیم تنه‌هایی که دارای پد اسفنجی است استفاده شود چون پد اسفنجی که در نیم تنه‌ها به کار رفته سینه را پشتیبانی می کند و اجازه رگ به رگ شدن به سینه نمی‌دهد و از افتادگی سینه در سنین بالا جلوگیری می‌کند پد به کار رفته در لباس زیر ورزشکاران باعث می‌شود که عرق زیر سینه جذب کاپ شود و جنس این نیم تنه‌ها معمولاً از پارچه‌های نخی هستند که هوا کاملاً در آن درحال گردش است.

 

پروتز سوتین _هنر دوز

لباس زیرخاص(سوتین پروتز دار)

خوشبختانه با وجود اینکه تکنولوژی پیشرفت داشته است و انسان‌ها در علوم پزشکي به اطلاعات زیادی دسترسی پیدا کرده اند، دقیقاً به همین میزان هم سیر بیماری‌هایی در دنیا پیشرفت داشته است. که علم پزشکي از درمان آن به طور کامل عاجز است. یکی از این بیماری‌ها سرطان سینه است که متاسفانه در جوامع امروزی با دلایل ناشناخته ای در حال پیشرفت است. در این بیماری غدد لنفاوی زیر بغل مورد تهاجم قرار می‌گیرد و سیر این بیماری به شکل متاس تاس (ریشه دواندن) دربدن حرکت می‌کند که پزشکان گاهی مجبور می‌شوند برای جلوگیری از پیشرفت بیماری به دیگر اندام‌ها، بافت سینه را خالی کنند که این مسئله باعث بروز مشکل در پوشیدن سوتین است. شما هم اگر مشتاق هستید که آنلاین شاپ خیاطی در حوزه تولید لباس زیر داشته باشید و به قول معروف جامعه امروزی را در سرد و گرم روزگار یاری کنید می‌توانید با شرکت در دوره آموزش لباس زیر بخشي از بار این مسئولیت خطیر را بر دوش بکشید.

خیلی ممنون از همگی شما که تا انتهای این مقاله همراه من بودید امیدوارم از اطلاعاتی که در اختیار شما گذاشتم بهره‌مند شده باشید منتظر استشمام رایحه‌ ی دلنشین حضور گرمتان در دوره آموزش پکیج مادام هستیم.