معرفی تکنیک پازلینگ در خیاطی

در این مقاله با تکنیک پازلینگ در خیاطی آشنا می‌شوید و می‌توانید با حرکت طبق نقشه راه وارد دوره آموزش این تکنیک زیبا شوید و لباس‌های منحصر بفردی بدوزید.

تکنیک پازلینگ در خیاطی چیست و چگونه به وجود می‌آید؟

 به مجموعه الگوکشی، دوخت، برش و اتوکشی به سبک نوین را تکنیک پازلینگ می‌گویند که این عملیات به ترتیب و با رعایت زوایای خاص انجام می‌شود. در این روش می‌توان برای طراحی و دوخت لباس‌هایی که قسمتی از آن‌ها تور هستند یا به صورت لخت ارائه می‌شود استفاده کرد. در این روش دیگر نیازی به لقی گیری متعددی که در گذشته بر روی الگو انجام می‌شد نمی‌باشد.

پیش نیاز تکنیک پازلینگ در خیاطی چیست؟ 

تکنیک پازلینگ _ هنردوز مدل هالی دوخته شده با تکنیک پازلینگ 

 

در لباس‌های مجلسی و شب و عروس، زیرساز و آستر کشی این لباس‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. پس، برای استفاده از این تکنیک باید به روش دوخت زیرساز و آستر کشی به سبک پازلینگ آگاهی کامل داشته باشیم. در مدل هالی، برای اینکه بتوانیم از ریزش و حالت اصلی پارچه بهره‌مند شویم از زیرساز در قسمت بالاتنه استفاده شده است. در قسمت شکم لباس‌های مجلسی اگر مشتری شکم داشت، باید از گن استفاده کنید تا بدن به حالت ساعت شنی درآید و در قسمت بالاتنه نیز می‌توان از زیرسازهای سبک استفاده کرد که در این مدل این تکنیک‌ها لحاظ شده است و برای دوخت این آستین هیچ گونه اِپُلی استفاده نشده است. دوخت این آستین به صورت حجمی می باشد.

توجه داشته باشید که : برای دوخت لباس مجلسی به روش پرتکنیک (پازلینگ) ابتدا باید به طریقه دوخت زیرسازی توجه کنید و در درجه دوم استفاده از نوع الگو از اهمیت بالایی برخوردار است. طراحی و دوخت لباس به روش پازلینگ بسیار دقیق و حائز اهمیت است.  به طوری که هیچ گونه سعی و خطا در الگو وجود ندارد، الگو باید کاملاً حرفه‌ای و بر اساس محاسبات دقیق ریاضی انجام شود و برروی الگویی طراحی شود که مطمئن هستید پرو نیاز ندارد.

چگونه تکنیک پازلینگ را بیاموزیم و کسب درآمد کنیم؟

تمام تکنیک‌هایی که باعث می‌شود نتیجه کار شما نسبت به دیگران منحصر به فرد نمایش داده شود، الگویی بدون پرو و همچنین زیرسازی به سبک جدید برای لباس شب و عروس است. امروزه بسیاری از زیرسازها به روش باکس ترک است. اما؛ در مدل هالی از باکس کرساژی استفاده شده است که برای اولین بار در ایران توسط تیم هنردوز تدریس شده است. مخترع این روش خانمی از کشور انگلستان است. من(فاطمه الهام‌نیا) هم از ایشان آموزش دیدم که روش دوخت این باکس را به شما آموزش خواهم داد. تکنیک دوخت این باکس با باکس‌های ترک متفاوت است. اما، نتیجه کار به خصوص در سایزهای بالا فوق‌العاده است. برای دریافت تکنیک‌های الگوسازی مدل‌های پازلینگ و زیرسازی باکس کرساژی و انواع تاپلکس و برش دامن‌های ماهی با زاویه ۴۵ درجه و آسان را می‌توانید در پکیج متا مستری که شامل دوره‌های:

آموزش جامع ژورنال 

آموزش باکس دوزی و دوخت تاپلکس (زیرسازی)

آموزش دوخت لباس عروس اروپایی 

آموزش دوخت لباس پرنسسی 

آموزش دوخت اوت‌کوتور 

آموزش دوخت لباس عروس و

آموزش دوخت توربان است دریافت کنید.  با این روش جدید می‌توانيد با سرعت بیشتری تولیدات پوشاک شیک و منحصر بفردی داشته باشید و درآمد خود را افزایش دهید. برای وارد شدن به این دوره‌ها و دریافت مشاوره رایگان، کلمه آموزشکده هنردوز را در صفحه مرورگر سرچ کنید‌. سپس،  وارد چت آنلاین مجموعه هنردوز شوید و شماره تلفن خود را وارد کنید تا پشتیبان مجموعه هنردوز با شما تماس بگیرد.