آموزش دوخت شومیز جلو بسته

در این آموزش طراحی و دوخت شومیز جلو بسته همراه با الگو را یاد می‌گیرید و قادر خواهید بود شومیز های زیبا و ژورنالی طراحی کنید.

الگو بالاتنه شومیز 

دوخت شومیز ۱ _ هنردوز

 ابتدا، پنس سرشانه و تمام لقی‌ها را ببینید و به پنس کنفرماسیون انتقال دهید. گودی کمر را طبق تصویر به حالت صاف طراحی کنید. یقه را از قسمت سرشانه سه سانتی‌متر و از خط مرکزی cf به میزان 1/5 سانتی‌متر گشاد کنید. سپس از خط مرکزی جلو در عمق یقه 2 سانتی‌متر و در بلندی یقه 7 سانتی متر در نظر بگیرید و طبق شکل، یقه گرد چاکدار را طراحی کنید.

شومیز جلو بسته ۲ _ هنردوز

 گودی یقه را به 3 قسمت تقسيم کنید و خطوط اوازمان را رسم کنید. سپس، خطوط را برش بزنید و پنس کنفرماسیون را ببندید. توجه داشته باشید که اوازمان نزدیک به سرشانه، به صورت زاویه دار و طبق شکل طراحی شود. بعد از اوازمان، مجدد یقه را طراحی کنید.

طراحی یقه شومیز جلو بسته 

شومیز جلو بسته ۳ _ هنردوز

ابتدا، مجموع یقه پشت و جلو را محاسبه کنید. توجه داشته باشید که هنگام اندازه‌گیری یقه، از خط مرکزی cf شروع کنید. مستطیلی به طول مجموع یقه به علاوه 3 سانتی‌متر و به عرض7 سانتی‌متر رسم کنید. فاصله خط AB را به 3 قسمت تقسیم کنید. از نقطه B به میزان 3 سانتی‌متر بالا بروید، نقطه C بدست می‌آید. از نقطه C زاویه قائمه رسم کنید. پهنای 4 سانتی‌متر را در کل یقه مطابق شکل طراحی کنید.

نکات دوخت یقه 

۱) قسمت جلوی یقه روی دولای بسته 

۲) قسمت پشت یقه روی دولای باز و در قسمت پشت با دکمه نگه داشته می‌شود

۳) در قسمت وسط یقه دو بار یقه را بپیچانید.

جمع بندی 

در این مقاله سعی کردیم تمام نکات مربوط به طراحی و دوخت شومیز جلو بسته را ارائه دهیم؛ امیدوارم این آموزش مورد استفاده شما قرار بگیرد. برای دریافت مهارت‌های تکنیکال الگو سازی می‌توانید وارد دوره‌های آموزش آنلاین خیاطی از صفر تا صد شوید و به صورت حرفه‌ای این مهارت را فرا بگیرید.