چگونه برای رسم الگوی دامن و شلوار اندازه‌گیری کنیم

در این مقاله روش اندازه‌گیری برای دامن و شلوار را یاد میگیرید و می‌توانید با این روش دامن و شلوارهایی زیبا و بدون پرو بدوزید؛ زیرا این روش اندازه‌گیری مولر است!

اندازه‌گیری اندام برای رسم الگوی دامن و شلوار به روش مولر

۱) دور کمر

۲) دورباسن بزرگ 

۳) قد دامن

۴) قد شلوار از پهلو 

۵) بلندی فاق

۶)اندازه دور ران

۷) اندازه دور قوزک پا

۸ ) اندازه دور پاشنه

اندازه گیری دامن _ هنردوز

دور کمر: متر را در گودی پهلو روی خط کمر قرار دهید و آن را از جلو و پهلو و پشت رد کنید و تا نقطه‌ای که متر را قرار داده‌اید اندازه بگیرید. 

دور باسن بزرگ: دور باسن را روی برجسته‌ترین قسمت نشیمنگاه، تقریبا نزدیک به آخرین مهره پشت اندازه بگیرید. متر را در خط پهلو قرار دهید و آن را از جلو و پهلو و برجسته‌ترین قسمت پشت رد کنید و تا نقطه‌ای که متر را قرار داده‌اید اندازه بگیرید.

اندازه گیری دامن ۱ _ هنردوز

قد دامن : از لبه ی نواری که به کمر بسته اید و روی خط مرکزی جلو تا زیر زانو و یا لبه‌ی دامن اندازه بگیرید. توجه داشته باشید که اندازه قد دامن متغیر است و به مد روز و سليقه افراد بستگی دارد.

قد شلوار: از لبه‌ی نواری که به کمر بسته اید و روی خط پهلو تا کف مسطحی که پاشنه پا روی آن قرار دارد اندازه بگیرید. در صورت امکان، قد هر دو پهلو را اندازه بگیرید. این اختلاف موجب پیدایش ایراد و نقایص در اندام می‌گردد. 

اندازه گیری دامن ۲ _ هنردوز

بلندی فاق: از لبه‌ی نواری که به کمر بسته اید روی خط پهلو تا سطح صاف چهار پایه که نشیمنگاه روی آن قرار دارد را اندازه بگیرید.

 

-اندازه گیری دامن ۳_ هنردوز

 دور ران: دور برجسته ترین قسمت ران را که در بالا قرار دارد اندازه بگیرید. 

دور زانو: مطابق شکل پا را خم کنید و دور برجسته ترین قسمت ساق پا را که در بالا قرار دارد اندازه بگیرید.

دور قوزک پا: کف پا را روی سطح صاف قرار دهید و دور قوزک پا را اندازه بگیرید. 

دور پاشنه پا: پاشنه پا را مطابق شکل بلند کنید و دور پاشنه پا را اندازه بگیرید.

جمع بندی 

در مقاله امروز هنردوز طریقه اندازه‌گیری دقیق دامن و شلوار را به روش مولر برای هنرجویان عزیز ارائه داده‌ایم. امیدوارم این آموزش مورد استفاده شما قرار بگیرد.  البته توجه داشته باشید که الگوسازی و دوخت انواع دامن و شلوار، نیاز به داشتن مهارت و تجربه دارد. می‌توانید با وارد شدن به دوره آنلاین خیاطی از ابتدا و استفاده از تجربیات استاد فاطمه الهام‌نیا تجربه‌های جدیدی بدست بیاورید،  پشتیبان  دائم داشته باشید، به سرعت وارد بازار کسب و کار شوید و به درآمد برسید.