آموزش لمینت لایه به پارچه

در این مقاله نحوه صحیح لمینت لایه به پارچه را یاد می‌گیرید و می‌توانید به این ترتیب باکس، تاپلکس و حتی کت هایی زیبایی بدوزید.

 

اولین گام برای دوخت باکس یا تاپلکس نحوه صحیح لمینت کردن پارچه با لایی است. در مقاله امروز هنردوز به روشهای موثر و نحوه صحیح چسباندن لایه به پارچه می­پردازیم.

به طور کلی لایه­­ ها به دو صورت هستند. دسته اول از جنس نخی که برای استفاده از این نوع، قبل از استفاده می­ بایست در آب خیسانده شود و دسته دوم که ممکن است درصد مصرف پلاستیک استفاده شده در تولید این نوع لایه­ ها بیشتر باشد. در این صورت لایه با حرارت اتو جمع خواهد شد که اصطلاحا اتو رفت نیز گفته می­شود.

مراحل لمینت لایه به پارچه

 1 ­- لایه را روی پارچه قرار دهید. سپس، اتو را به فاصله 2 میلیمتر از سطح پارچه نگهدارید بطوریکه بخار اتو به طور یکسان تمام نواحی پارچه را در بر بگیرد.

2 - کاغذ الگو را روی لایه قرار دهید و به وسیله آب مرطوب کنید.

3 - اتوی خشک را روی کاغذ الگو قرار دهید تا زمانیکه کاغذ خشک شود. به این ترتیب لایه با پارچه لمینت می­شود.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم نکات مربوط به لمینت لایه را برای هنرجویان عزیز ارائه دهیم. توجه داشته باشید که همیشه عیوب ایجاد شده را با تغییرات و دگرگونی در الگو نمی‌توانید برطرف کنید؛ بلکه گاهی به تفکر و درایت بیشتر و تجربه کافی در زمینه الگوسازی و دوخت لباس نیاز است. با وارد شدن به  دوره فول تکنیکال ژورنال قادر خواهید بود تمام مهارت­ها و تکنیک‌های الگوسازی و دوخت را فرا گرفته و به راحتی لباس‌های زیبایی بدوزید.