معرفی و کاربرد الگوی فری سایز در طراحی و دوخت لباس

دراین مقاله با الگوهای فری سایز، طریقه استفاده، نحوه خرید و چگونگی طراحی و دوخت با سرعت بالا و کیفیت بی نظیر را یاد می گیرید و به راحتی می‌توانید در رشته خیاطی به صورت آنلاین به موفقیت چشمگیری برسید.

 

برش الگو یک هنر سرگرم کننده است؛ این هنر ساده است اگر اصول اساسی‌اش به طور کامل آموخته شود. هیجان انگیز و سرگرم کننده است.  اگر الگو دچار نقص و ضعف باشد به طور حتم نتیجه کار شما دلپذیر نخواهد شد. الگوها به دو شکل شخصی و فری سایز مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مطلب به بررسی و چگونگی الگوهای فری سایز می‌پردازیم؛ با آموزشکده هنروز همراه باشید. 

 

الگوی خیاطی چیست؟

به رسم مجموعه ای از خطوط طولی و عرضی بر روی کاغذ که وابسته به فرمول‌های ریاضی به دست می‌آید الگوی خیاطی می گویند. در الگوها حجم اندام‌های بدن لحاظ می‌شود و اشکالات اندامی محو می‌گردد.

معرفی الگوی فری سایز

الگوهای فری سایز همان الگوی سایز آزاد هستند که طبق فرمول‌های خاصی طراحی می‌شوند، تک سایز هستند و مخصوص به سایز مشخصی نیستند. الگوها در یک بازه قرار دارند و بسته به نوع متد و برند چندین سایز مختلف را پوشش می دهند.

مزایای طراحی و دوخت الگوی فری سایز 

با پیشرفته شدن هنر خیاطی و سرعت بخشیدن در کار دوخت و دوز و فعالیت در حوزه آنلاین خیاطی، می توانید از این الگوها استفاده کنید. دوخت لباس با الگوهای فری سایز دارای مزایای فراوانی است. این لباس‌ها بسیار راحت و با استایل شیک هستند. به این الگوها، الگوی همه منظوره نیز گفته می‌شود؛ این الگوها مناسب برای دوخت انواع تیشرت، شومیز، شلوار، مانتو، دورس، هودی، لباس شب، لباس مجلسی و حتی لباس مردانه می‌باشد. لباسهایی که با الگوهای فری سایز طراحی می‌شوند عموما با پنس وگاهی بدون پنس هستند. داشتن پنس در زیر بغل بستگی به سلیقه فرد دارد.

 کیفیت پارچه و الگو

استفاده از پارچه‌هایی با کیفیت بالا و داشتن الگوی مناسب در طراحی و دوخت،  زیبایی لباس شما را دوچندان می کند و به شما لباسی با استقامت بالا و دوام طولانی مدت خواهد داد‌.

دسته بندی الگوهای فری سایز 

الگوها  به صورت پک با تفکیک جداگانه قطعات الگو و کاربرد هر قسمت  شامل: پک طلایی ۱۰۰ مدل یقه آماده، الگو شلوار سایزبندی و بدنه اصلی الگوی فری سایز است که می‌تواند نوید شروعی پر رونق در کسب کار شما باشد.

سوالهای متداول

چگونه از الگو های فری سايز استفاده کنیم؟

جدول سایزبندی  _ هنردوز

برای استفاده صحیح و بهینه از این الگوها، ابتدا نیاز است با مفهوم الگوی فری سایز آشنا شوید و اندامهای مختلف برای انتخاب هر مدل را بشناسید که برای این منظور می توان از جدول راهنمای این الگوها استفاده کرد.

الگوی فری سایز از کجا تهیه کنیم؟ 

به همین منظور الگوهای فری سایز با متد مولر، وارداتی کشور ترکیه در آموزشکده هنردوز موجود است که با راهنمایی کارشناسان این مجموعه به راحتی و در اسرع وقت و کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست شما خواهد رسید‌.

شرایط خرید اقساطی وجود دارد؟

با توجه به شرایط قیمت گذاری این الگوها  متناسب با رفاه هنرجویان و استفاده بهینه از خدمات یکسان می‌توانید با هماهنگی مشاور امور مالی مجموعه هنردوز بدون دغدغه اقدام به خرید نمایید. 

خدمات پس از فروش الگوی فری سایز 

پس از دریافت الگوهای فری سایز می‌توانید با شرکت در گروه‌های رفع اشکال این مجموعه و راهنمایی از اساتید راهنمای مجموعه هنردوز تا هر زمان که خودتان مایل هستید زیر نظر این اساتید فعالیت داشته باشید و با ارسال نمونه کارها از تجربیات این اساتید در پیشبرد اهداف خود و رسیدن به طراحی و دوختی بی‌نظیر استفاده کنید.

مزایای شرکت در گروه‌های رفع اشکال چیست؟

ا) ارتباط مستقیم با استاد الهام نیا (مدرس دانشگاه و موسس آموزشکده هنردوز) و اساتید راهنما.

۲) تقویت حس همکاری به صورت گروهی.

۳) آشنایی با اساتید و مزون داران کشوری.

۴) تقویت و بالا بردن حس اعتماد به نفس. 

۵) کسب تجربه و مهارت جدید.

۶) وارد شدن به دنیای تکنولوژی مدرن طراحی و دوخت.

۷) مشاوره رایگان و به صورت اختصاصی تا رسیدن به دریافت پروژه دوخت و کسب درآمد در سطح بالا.

 

جمع بندی 

الگوها اساس و شالوده کار طراحی و دوخت است. برش الگو یک هنر سرگرم کننده است که با استفاده از از الگوهای سرعتی و همه منظوره فری سايز می‌توان بر لذت طراحی و دوخت افزود. در این مقاله به معرفی و بررسی الگوهای فری سایز پرداختم با استفاده از الگوهای فری سایز بدون دغدغه می‌توانید در مسیر فعالیت در حوزه آنلاین خیاطی به موفقیت چشمگیری برسید؛ امیدوارم اطلاعات ارائه داده شده مورد استفاده شما قرار بگیرد.