معرفی 8 نکته طلایی انتخاب رنگ پرده

در این مقاله آموزش ساخت روشهای فضا سازی، متناسب با شرایط روحی و محیطی افراد را یاد می‌گیرید و با استفاده از رنگ پرده و ترکیب انواع رنگ‌های دکوراسیون به راحتی می‌توانید فضای منحصر بفردی بسازید.

اصولاً رنگ‌ها در مورد پرده‌های سالن پذیرایی، خواب، نشیمن، آشپزخانه و سرویس بهداشتی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند. در درجه اول باید رنگ‌ها و خاصیت روانی آنها را بشناسید و با توجه به خواص رنگ‌ها بدانید برای یک محیط اداری چه رنگی و چه طرحی و برای سایر بخش‌های منزل نیز چه طرحی را استفاده کنید؛ در مقالهٔ امروز آموزشکده هنردوز به معرفی و راهنمایی رنگ‌های پرده متناسب با روحیات و شرایط محيطی می‌پردازیم.

پرده چیست؟

یک قطعه پارچه در متراژ مشخص با رنگ‌های مترادف با دکوراسيون خانه یا محیط اداری پرده نام دارد. عموما پرده به منظورهای؛ حفظ حریم خصوصی، جلوگیری از ورود شدت نورخورشید، کنترل دما، جلوگیری از ورود گرد و غبار و از همه مهم‌تر حفظ زیبایی و دکوراسیون سالن پذیرایی و دیگر نقاط خانه و محیط اداری استفاده می‌شود.

رنگ پرده در محیط اداری 

رنگ پرده در محیط اداری باید ملایم تفکر انگیز و آرامش بخش باشد تا فضای مناسب اداری را تکمیل نماید.

پرده اتاق خواب فرزندان 

پرده اتاق خواب فرزندان  _ هنردوز

رنگ پرده یا سرویس خواب افراد زیر ۱۸ سال اصولاً باید در عین بشاش بودن، آرامش بخش و ملایم باشد تا استرس روانی آنها را کاهش دهد. همیشه سعی بر این است که سرویس خواب و پرده اتاق این افراد دو رنگ باشد؛ یعنی زمینه اصلی آنها گلدار باشد و با ترکیب پارچه دیگر به رنگ گل‌های زمینه باشد. رنگ دیوار و کفپوش اتاق این افراد همرنگ است؛ اما دیوارها روشن‌تر و کفپوش تیره‌تر باشد.

رنگ پرده اتاق خواب زوج جوان

رنگ پرده و سرویس خواب این افراد باید مهیج و در عین حال آرامش بخش باشد.

اتاق خواب افراد کهنسال 

رنگ پرده و سرویس خواب این افراد باید آرامش بخش در عین حال خنک و بی‌ جنب و جوش باشد تا در این افراد استرس و کندی گذر زمان کاهش پیدا کند.

اتاق مطالعه 

رنگ پرده و فضای اتاق مطالعه باید در حین آرامش بخش بودن با وقار و تفکرآمیز هم باشد. فضای این محیط باید از هرگونه کسالت رنگی دور باشد.

انواع اتاق خواب

پرده اتاق خواب

نوع اول

دیوارها سفید مایل به بنفش روشن، رنگ پرده‌ها و وسایل خواب، بنفش روشن و موکت یا کفپوش اتاق، بنفش متوسط یا تیره باشد.

نوع دوم

 رنگ دیوارها کرم قهوه‌ای روشن، رنگ پرده و روتختی، بالش‌ها و کوسن‌ها سفید گلدار و کفپوش اتاق، قهوه‌ای شکلاتی باشد.

نوع سوم

دیوارها آبی روشن، روتختی و بالش و پرده‌ها آبی آسمانی ساده همراه با آسمانی گلدار و کفپوش اتاق، آبی متوسط یا تیره باشد.

نوع چهارم

رنگ دیوارها کرم قهوه‌ای، روتختی و پرده کرم قهوه‌ای اما پرده زیرین بهتر است از جنس حریر سفید باشد و کفپوش کرم قهوه‌ای یا کاکائویی رنگ، بسیار مناسب است.

 رنگ پرده‌ سالن پذیرایی 

پرده پذیرایی  _ هنردوز

نوع اول

رنگ پرده دو رنگ طوسی روشن و رنگ کرم، مبلمان با روکش طوسی تیره و چوب نما و رنگ فرش یا کفپوش ترکیبی از طوسی و طلایی، بسیار زیبا است.

نوع دوم

پرده‌ها دو رنگ متضاد مانند، کرم و زرشکی، فرش اتاق یا کفپوش رنگ کرم، مبلمان با روکش کرم و چوب نما و دیوارها رنگ سفید یا کرم خیلی روشن استایل بسیار زیبایی در سالن پذیرایی ایجاد می‌شود. 

سالن پذیرایی ۱ _ هنردوز

نوع سوم

پرده زیرین حریر یا تور با رنگ سبز روشن، پرده روئی سفید با حاشیه یا گل‌های سبز و رنگ مبلمان ترکیبی از رنگ سبز خیلی روشن و کمی تیره تر چوب نما، بسیار زیبا است.

رنگ پرده در آشپزخانه 

پرده آشپزخانه  _ هنردوز

نوع اول

رنگ پرده متضاد رنگ کاشی و کابینت، رنگ کفپوش تیره از رنگ پرده باشد.

نوع دوم

رنگ پرده روشن تر از کاشی و کابینت، رنگ کفپوش تیره از رنگ پرده یاشد.

نوع سوم

رنگ پرده همرنگ کاشی و کابینت، رنگ کفپوش تیره تر از رنگ پرده باشد.

 

در نهايت، شما با استفاده از پرده یک فضای متناسب با شرایط روحی و محیطی افراد ساخته‌اید؛ امیدوارم که این آموزش به شما کمک کند تا یک فضای زیبا و منحصر به فرد داشته باشید.