نکات کلیدی وصل آستین به بالاتنه

در این مقاله نکات کلیدی وصل آستین به بالاتنه را یاد میگیرید و میتوانید با استفاده از این نکات به آسانی آستین را به بالاتنه وصل کنید.

اولین و مهم‌ترین مسئله‌ای که در نصب آستین به بالاتنه باید رعایت کرد آناتومی بدن است. بعضی از دست‌ها به خاطر حالت بدن به جلو یا عقب کشیده شده‌اند. همچنین، افرادی که دارای قوز هستند دستانشان به سمت جلو کشیده شده است‌. یکی دیگر از اندام‌های خارج از استاندارد به افرادی می‌توان اشاره داشت که دارای سینه کفتری هستند در این حالت دست‌ها به عقب است.

آزادی و کشش آستین

دومین مسئله میزان آزادی و کشش آستین، پارچه است. زمانی که آستین روی الگوی کتی رسم شود، قد حلقه آستین را باید بلند در نظر گرفت تا راحت‌ تر به حلقه بالاتنه وصل شود. در این صورت ناخودآگاه عرض گشادی آستین در قسمت بازو کم خواهد شد و آستین به صورت جذب در دست قرار می‌گیرد. اما ، از ایستایی و زیبایی بیشتری برخوردار است. در غیر این صورت اگر بخواهید آستین در قسمت بازو دارای گشادی بیشتری باشد، قد حلقه را کوتاه‌تر انتخاب کنید تا در قسمت بازو دارای عرض بیشتری باشید تا  بتوان به راحتی آستین را جا انداخت.

جنس پارچه

نکته دیگری که در دوخت و وصل آستین به بالاتنه حائز اهمیت است، جنس پارچه می‌باشد. برای پارچه‌های  ضخیم می‌توان تاج آستین را بلند در نظر گرفت و گشادی بیشتری به آستین داد. زیرا، مقدار خرد زیادی در ناحیه کاپ آستین ایجاد می‌شود. اما، در پارچه‌های نازک این میزان خرد امکان‌پذیر نیست و بین قد حلقه و آستین یکی را باید انتخاب کرد. بنابراین نتیجه می‌گیریم  اگر بخواهید قد حلقه مناسب  برای آستین داشته باشیم جنس پارچه یکی از عوامل مهم  در طراحی آستین می باشد. برای دریافت نکات آموزشی و رسم الگوی تکنیکال انواع لباس می توانید دوره آموزش خیاطی از صفر تا صد را مشاهده کنيد.