آموزش دوخت آستین شومیز

در این مقاله طراحی و دوخت آستین شومیز را یاد میگیرید و با حرکت طبق نقشه راه می‌توانید، زیبا‌ترین آستین‌ها را برای شومیز بدوزید و از کار خودتان لذت ببرید.

آستین یکی از قسمت های مهم و جذاب لباس است که نقش مهمی در زیبایی لباس دارد. مدل آستین، متناسب با جنس و نوع پارچه تغییر می‌کند. با نزدیک شدن به فصل بهار، کاربرد شومیز به مراتب بیشتر از لباس‌های دیگر است که در مقاله امروز هنروز به آموزش یک مدل آستین شومیز می‌پردازیم.

رسم الگوی آستین شومیز 

آستین شومیز ۱ _ هنردوز

در آموزش خیاطی از ابتدا، بعد از رسم الگوی اصلاح شده آستین؛ در قسمت مچ، یک دوم دور مچ به صورت جذب به علاوه پنج سانتی‌متر در نظر بگیرید.

آستین شومیز ۲ _ هنردوز

آستین شومیز ۳ _ هنردوز

از نقطه A در قسمت تاج آستین در قسمت جلو ۱۰ سانتی‌متر و در قسمت پشت ۸ الی ۹ سانتی‌متر علامت بزنید و سپس این خطوط را به صورت عمود تا پایین آستین ادامه دهید. فاصله بین خط آرنج تا مچ را مشخص کنید. الگوی آستین را با شماره گزاری مشخص کنید و سپس طبق تصویر خطوط را برش بزنید.

 

آستین شومیز۴  _ هنردوز

از خط یک دوم فاصله آرنج و مچ دست، مطابق شکل به صورت خمره‌ای طراحی کنید. مقدار فضایی که به هر طرف اضافه می‌شود به صورت دلخواه و بستگی به جنس پارچه دارد و تا یک سانت مانده به مچ دست، طراحی را تمام کنید تا در ناحیه مچ،  لقی ایجاد نشود. خطوط موازنه را کنار هم قرار دهید و سپس شروع به دوخت کنید.

این مدل آستین مناسب چه افرادی است؟

این آستین مناسب افراد با دستهای کوتاه و بازوی چاق است که در حالت ايده‌آل به خاطر خطوط عمودی، دست را کشیده تر نشان می‌دهد. می‌توانید مقاله مربوط به معرفی انواع آستین را مطالعه کنید.

سخن پایانی 

در این آموزش تمام نکات مربوط به طراحی و آموزش آستین شومیز برای هنرجویان عزیز ارائه داده‌ شد. می‌توانید با کمی تغییر و خلاقیت در اساس الگو مدل‌های زیبا و خلاقانه ای بدوزید.