پنج نکته مهم جواهردوزی

در این مقاله 5 نکته مهم جواهردوزی را یاد می‌گیرید؛ با استفاده از این نکات می‌توانید لباسها و انواع پوشاک خود را تزئین و طراحی و دوخت خود را به یک برند تبدیل کنید.

جواهردوزی یکی از هنرهای زیبایی است که در صنعت مد و هنر خیاطی بسیار طرفدار دارد. استفاده از جواهردوزی به جز در موارد دوخت لباس عروس و لباس‌های شب امروزه در دوخت شال، روسری، کیف، چادر و عبا نیز کاربرد فراوانی دارد. جواهردوزی در واقع شامل متریال فراوانی است که عبارتند از: انواع سنگ‌ها، مروارید‌ها، پولک‌ها و نگین‌ها است که در طرح‌ها و شکل‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و زیبایی لباس را دوچندان می‌کنند. جواهردوزی را می‌توان بر روی انواع پارچه‌ها انجام داد اما، روش‌های جدید جواهردوزی بدین صورت است که ابتدا طرح بر روی پارچه نازک پیاده می‌شود و پس از  اتمام کار بر روی لباس اصلی به وسیله نخ و سوزن یا چسب مخصوص پارچه ثابت می‌ماند.

پنج نکته مهم آجیلی دوزی (جواهر دوزی) لباس

1) برای سکه‌دار شدن کار آجیلی دوزی از سنگ‌های طبیعی یا سنگ‌های سوارسکی استفاده کنید.

2) طرح را روی ارگانزا بکشید و در کارگاه گلدوزی نگه‌دارید تا بتوانید در پایان کار اطراف طرح را قیچی کنید و به لباس اصلی منتقل نمایید.

3) بنا به سلیقه و طرح مورد نظر، سنگ‌ها را از مرکزیت طرح شروع به دوختن کنید و در ابتدا از سنگ‌های درشت استفاه کنید.

4) از متریال‌های مختلفت در سایزهای متفاوت استفاده کنید و دور سنگ اصلی را پر کنید.

5) برای پر کردن گوشه‌ها و زوایای طرح از مروارید‌ها و کریستالهای کوچک استفاده کنید تا طرح زیباتر نمایش داده شود.

روش شناخت سنگ های اصلی 

ابتدا چرا قوه را روشن کنید و سنگ مورد نظر را در جلوی نور چراغ قوه قرار دهید به این ترتیب نور از سنگ‌های اصلی عبور می‌کند. اما در سنگ‌های دیگر نور از سنگ عبور نخواهد کرد.

برای دیدن این آموزش از طریق لینک اینستاگرام ابتدا، فیلترشکن را روشن کنید و سپس بر روی کلمه جواهردوزی کلیک کنید.